Word lid van het beste beursforum van de Benelux!

Minder advertenties (geen advertenties bij genoeg activiteit), abonneren op favoriete onderwerpen, toegang tot de chatbox, vragen stellen en kennis delen.

Waarom het beste beursforum van de Benelux? Naast de uitgebreide functies staan wij ook voor inhoudelijke en fatsoenlijke omgang met elkaar.

Binnen 1 minuut kunt u zich aanmelden.

Vragen en ervaringen over Saxo Bank / Binck

Vragen en ervaringen over beleggen bij brokers en banken zoals: Degiro, KBC, LYNX, Mexem, Keytrade, Bolero, Saxo, MeDirect, Deutsche Bank en BUX.
Wimpie85
Ervaren poster
Ervaren poster
Heeft bedankt: 1603 maal
Is bedankt: 371 maal

Re: Vragen en ervaringen over Saxo Bank / Binck

Bericht door Wimpie85 »

NewB76 schreef: 11 jan 2025 21:32 Staat Saxo ook niet te koop ?
Ja, de Chinezen willen er vanaf.
Bubble Breaker
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Heeft bedankt: 134 maal
Is bedankt: 97 maal

Bericht door Bubble Breaker »

Wimpie85 schreef: 13 jan 2025 20:28
NewB76 schreef: 11 jan 2025 21:32 Staat Saxo ook niet te koop ?
Ja, de Chinezen willen er vanaf.
Saxo Bank heeft in juli 2024 Goldman Sachs ingeschakeld om nieuwe eigendomsopties te verkennen, wat aangeeft dat de huidige aandeelhouders openstaan voor verkoop. De belangrijkste aandeelhouders zijn Geely Financials Denmark A/S (49,88%), oprichter en CEO Kim Fournais (28,41%) en Mandatum (19,83%). Er is echter geen specifieke informatie beschikbaar over welke aandeelhouder het meest geïnteresseerd is in verkoop. Alle aandeelhouders overwegen momenteel hun opties, wat betekent dat zij ook kunnen besluiten om niet in te gaan op een overname.
Beheerder
Beheerdersteam
Heeft bedankt: 2158 maal
Is bedankt: 4181 maal

Bericht door Beheerder »

Voorlopig één nadeel aan het platform kunnen ontdekken en eerder gaven zij aan dat ik een ander abonnement moest afsluiten om het juiste aantal decimalen te kunnen zien voor bepaalde aandelen. Nadat ik hun erop wees dat ik al het maximale abonnement heb kreeg ik deze reactie:
Naar aanleiding van onze correspondentie van gister verstuur ik u dit bericht.

Hierbij een rectificatie van mijn bericht van gister: het is helaas niet mogelijk om koers
in te zien tot 4 decimalen achter de komma.

Producten zijn inzichtelijk in de hoeveelheid
decimalen die weergegeven worden op ons platform.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Kortom, de website geeft bij diverse aandelen het aantal decimalen onjuist aan of ze ronden bijvoorbeeld 1,005 af naar 1,01 maar het komt niet overal voor. Het zit hem denk ik toch echt in hun technische kant dat zij niet de juiste ticksize, etc. aanhouden zoals die van Euronext.

"Bulls make money, bears make money, and pigs get slaughtered"
Poseidon
Beginnende poster
Beginnende poster
Heeft bedankt: 4 maal
Is bedankt: 61 maal

Bericht door Poseidon »

Saxo heeft wel een probleem met de Trading-at-last fase van de markt op Euronext,
zoals bv. nu te zien. (17:35-17.40)

Biedprijs = Laatprijs afficheert Saxo.
Dat kan natuurlijk niet.
Zelfs het orderboek wordt fout weergegeven.
Enrico411
Verkenner
Verkenner
Heeft bedankt: 53 maal
Is bedankt: 42 maal

Bericht door Enrico411 »

Saxo aanvaard geen stortingen vanuit België meer?

Krijg ook een foutmelding als ik wil storten "Financiering vanuit dit land wordt niet ondersteund. Meer informatie vindt u onder Support"

Onderaan artikel:
https://www.saxoinvestor.be/investor/he ... 0001268406
Enrico411
Verkenner
Verkenner

Bericht door Enrico411 »

Enrico411 schreef: 01 mar 2025 22:32 Saxo aanvaard geen stortingen vanuit België meer?

Krijg ook een foutmelding als ik wil storten "Financiering vanuit dit land wordt niet ondersteund. Meer informatie vindt u onder Support"

Onderaan artikel:
https://www.saxoinvestor.be/investor/he ... 0001268406
Correcte link excuses: https://www.help.saxo/hc/nl-be/articles ... n-rekening
Beheerder
Beheerdersteam
Heeft bedankt: 2158 maal
Is bedankt: 4181 maal

Bericht door Beheerder »

@Enrico411, dat is vreemd want sinds jaren heeft Saxo veel klanten in België vanwege het vroegere Binck dat redelijk geliefd is/was. Ik als Nederlander heb er geen last van maar ik denk bijna dat het een fout is. Iemand anders die dit kan controleren?

"Bulls make money, bears make money, and pigs get slaughtered"
Enrico411
Verkenner
Verkenner

Bericht door Enrico411 »

Beheerder schreef: 02 mar 2025 18:49 @Enrico411, dat is vreemd want sinds jaren heeft Saxo veel klanten in België vanwege het vroegere Binck dat redelijk geliefd is/was. Ik als Nederlander heb er geen last van maar ik denk bijna dat het een fout is. Iemand anders die dit kan controleren?
Moet iets recent zijn aangezien ik 2 weken geleden nog gestort heb. Mais bon ik ga komende dagen zeker nog contact opnemen met Saxo zelf.
Bubble Breaker
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Heeft bedankt: 134 maal
Is bedankt: 97 maal

Bericht door Bubble Breaker »

Ik deed van de week een instantoverschrijving van ING naar Saxo. Deze overschrijving is niet aangekomen. Ik heb de klantendienst 2x gebeld, ze zien hem wel, maar hij staat zogezegd stil. :!: Zij hebben het doorgegeven aan de bevoegde dienst en deze gaat het binnen de 10 dagen oplossen. :o Dezelfde dag heb ik ook een overschrijving van KBC naar Saxo gedaan. De dag erna nog een overschrijving van KBC naar Saxo. Deze gingen beide zonder problemen instant. Dus duidelijk dat er een probleempje is daar bij Saxo.
Poseidon
Beginnende poster
Beginnende poster
Heeft bedankt: 4 maal
Is bedankt: 61 maal

Bericht door Poseidon »

Ik stortte zonet geld op Saxo rekening vanuit 2 gekoppelde Belgische zichtrekeningen, dit 2x zonder problemen.
Stortingen werden geïnitieerd vanuit Saxo: Saxoinvestor -> Storten -> Instantoverschrijving

Kreeg voor beide: "Uw geld werd op uw rekening gezet" en de cash is beschikbaar.
i.e. geen verschil met vroeger.
Plaats reactie
HTML Button Generator