Ik moet mijn vleugels kunnen uitslaan he.

Nog gewoon van vroeger brieven te schrijven, zeker? :-)
groeten,
✅ Word lid van het beste beursforum van de Benelux!
Minder advertenties (geen advertenties bij genoeg activiteit), abonneren op favoriete onderwerpen, toegang tot de chatbox, vragen stellen en kennis delen.
Waarom het beste beursforum van de Benelux? Naast de uitgebreide functies staan wij ook voor inhoudelijke en fatsoenlijke omgang met elkaar.
Binnen 1 minuut kunt u zich aanmelden.
Ik moet mijn vleugels kunnen uitslaan he.
Strabag is ook actief in de BeneluxDe CEO van de Oostenrijkse bouwgroep Strabag, Klemens Haselsteiner, is onverwachts overleden.
Het bedrijf, een van de grootste van het land, maakte vrijdagavond laat "met grote ontsteltenis" het "plotselinge en onverwachte" overlijden van de 44-jarige bekend.
Oostenrijkse media citeerden een woordvoerster van het bedrijf die zei dat Haselsteiner een natuurlijke dood stierf. Zijn voormalige taken worden tijdelijk overgenomen door de overige leden van de Raad van Bestuur, zo maakte de groep bekend.
Strabag is een van de grootste bouwbedrijven in Europa.
Volgens eigen informatie realiseerde het bedrijf onlangs een jaaromzet van ruim 19 miljard euro en heeft het wereldwijd ongeveer 86.000 mensen in dienst.
Haselsteiner is sinds 2020 lid van de raad van bestuur en sinds januari 2023 voorzitter.
Hij was de derde oudste zoon van de bouwmagnaat Hans Peter Haselsteiner, studeerde bedrijfskunde in de VS (Universiteit van Chicago) en werkte vervolgens vijf jaar voor Strabag in Rusland en nog eens vijf jaar in Stuttgart voor het Strabag-dochterbedrijf Züblin voordat hij in dienst trad bij werd benoemd tot bestuurslid. De 44-jarige laat drie kinderen achter.
Ik noem dit niet zo zeer het nuchtere verstand, alhoewel, maar wel egoïsme en vooral eerst mijn geld, dan pas gezondheid!!!NewB76 schreef: ↑21 jan 2025 11:54 Ja die houtkachels toch : sparen op stookkosten, doch toekomstige eigen extra-uitgaven voor gezondheidskosten , wegens longproblemen !
Hetzelfde met de vuurschalen,heel wat small particles die diep in de longen binnendringen en er irreversiebele schade aanrichten .
Verkiezen we de romantiek van de vlammetjes boven onze eigen gezondheid ? en die van de buren ?
Waar is het nuchtere verstand ?
‘s Avonds? Dat geloof je toch zelf niet? Ikzelf steek mijn haard pas ‘s avonds aan, mijn (2) buren 24/24u en daar moet ik ongezond mee leven!ex-stoploss schreef: ↑21 jan 2025 17:48 Er zullen er véél last krijgen van gezondheidsproblemen omdat ze iedere dag in het verkeer zitten en achter een diesel vrachtwagen hangen. Kijk naar de kaarten van de metingen, de bezoedeling en het fijnstof zit werkelijk geconcentreerd rond de grote verkeersaders en in Brussel, Antwerpen, Gent en Luik. Maar er moet een zondebok gevonden worden en dat is de burger die (als het zéér koud is) 's avonds zijn houstoofke aansteekt (en hiermee verantwoordelijk is voor een fractie van een percent van de totale bezoedeling)
Dan trekt de schouw niet tegoei !!!! En dan ruik je de kachel binnenhuis !NewB76 schreef: ↑21 jan 2025 18:37 Het slechte nieuws voor de houtstokende burgers in hun eigen huis :
Er zijn op drie dagen luchtmetingen gedaan bij een reguliere houtkachel op een woonadres. Doel van deze metingen was om de hoeveelheid PM2,5 te meten. De meetopstellingen waren steeds gelijk aan elkaar. Vóór het stoken wordt een relatief lage concentratie PM2,5 gemeten. Deze concentratie varieert tussen 4 en 9 microgram/m3.
Tijdens het stoken varieert de gemiddelde concentratie PM2,5 tussen 29,2 en 67,5 microgram/m3.
Daarmee liggen de meetwaarwaarden ruim boven de achtergrondwaarden die werden gemeten vóór het stoken. Er is geen significant verschil tussen de metingen op 1,5 en 3 meter afstand van de kachel.
Als deze resultaten worden vergeleken met de norm van de wereldgezondheidsorganisatie (WHO), dan wordt de 24-uurs normwaarde met een factor 2 tot 4,5 overschreden tijdens het stoken
https://www.milieucentraal.nl/energie-b ... xperiment/
Dus schaadt de houtstokende burger zijn eigen gezondheid en die van zijn buren niet ?