Sluit aan bij hét beursforum van de Benelux!

Minder advertenties, abonneer gratis op favoriete onderwerpen, chat mee, stel vragen en deel kennis. Naast unieke functies op het forum staan wij ook voor inhoudelijke en respectvolle omgang. In 1 minuut bent u aangemeld!

Brederode (BREB)

Informatie en analyses over uw favoriete aandeel zoals: Ageas, Argenx, Umicore, Colruyt, Exmar, Barco, Proximus, Xfab, Cofinimmo, Agfa en Melexis
Shadow
Ervaren poster
Ervaren poster
Heeft bedankt: 714 maal
Is bedankt: 1103 maal

Re: Brederode (BREB)

Bericht door Shadow »

ZyppBe schreef: 14 dec 2024 19:21 Brederode verwacht dat de private equity portefeuille minimaal een gemiddeld jaarlijks rendement van 15% à 20% kan opleveren op de langere termijn. Ondanks het feit dat de rentestanden nu hoger zijn dan enkele jaren geleden, hebben de beheerders waar Brederode kapitaal aan toevertrouwd hun rendementsprognoses niet hoeven bij te stellen.

Gezien de rendementsverwachtingen en het herstel dat op de private equity markten duidelijk te bespeuren is, biedt Brederode een aantrekkelijke investeringspropositie. Brederode is in staat geweest relaties op te bouwen met het gros van de beste private equity managers ter wereld, en biedt beleggers toegang tot een beleggingscategorie die voor hen doorgaans niet bereikbaar is.
Wimpie85 schreef: 23 dec 2024 15:55 Eén van de 5 favoriete aandelen van Roland Van der Elst

Brederode is een financiële participatiemaatschappij van de familie Van der Mersch. De Luxemburgse holding participeert via partners in private equity (niet-genoteerde bedrijven). Wellicht zal private equity nu een heropstanding kennen.
Shadow schreef: 11 jan 2025 08:33 De laatste 3 jaar heeft Brederode matig gepresteerd. Ondertussen blijven de langetermijnrentes in Europa en de VS stijgen wat de toekomstige rendementen zou moeten uithollen. Toch is de beurskoers van Brederode in de afgelopen maand met iets meer dan 8% gestegen dankzij de vele koopaanbevelingen. Volgens mij zouden we eerder het omgekeerde moeten zien door de grote blootstelling aan de VS. De dollar is natuurlijk ook wel een sterke aanjager. Ik heb zo mijn twijfels over het beloofde herstel in de private equity markten. Voorlopig bekijk ik het nog even met veel belangstelling van aan de zijlijn.
De dollargevoeligheid werkt ondertussen serieus in het nadeel en de koers staat 7,5% hoger sedert begin 2025 :think:
Never underestimate stupidity of man
Filoe
Beginnende poster
Beginnende poster
Heeft bedankt: 1 maal
Is bedankt: 39 maal

Bericht door Filoe »

Ik weet dat het achteraf altijd makkelijk is om overal een verklaring voor te vinden, maar één ding weet ik wel: had ik 15 of 20 jaar geleden AL mijn centen in Brederode gestoken dan was ik nu strontrijk. :D
Wil maar zeggen dat het een oerdegelijk 'fonds' is en een dip zoals deze zal je later op de lange termijngrafiek nauwelijks nog zien.
Wimpie85
Ervaren poster
Ervaren poster
Heeft bedankt: 1850 maal
Is bedankt: 527 maal

Bericht door Wimpie85 »

Blijft nu wel al enkele jaren hangen net boven de 100 euro, maar je kan er niet veel verkeerd mee doen.
Plaats reactie
HTML Button Generator