Het is zoals je zegt , de grootte schommelingen komen louter en alleen door de notering in de VS...fijn voor daytraders en die zijn er over de plas in overvloed.
✅ Sluit aan bij hét beursforum van de Benelux!
Minder advertenties, abonneer gratis op favoriete onderwerpen, chat mee, stel vragen en deel kennis. Naast unieke functies op het forum staan wij ook voor inhoudelijke en respectvolle omgang. In 1 minuut bent u aangemeld!
CMB.TECH / CMBT (voorheen Euronav / EURN)
-
KAATSCLUB
- Ervaren poster

- Berichten: 646
- Lid geworden op: 03 jan 2022 15:17
- Heeft bedankt: 617 maal
- Is bedankt: 828 maal
Re: CMB.TECH / CMBT (voorheen Euronav / EURN)
-
Ritchie
- Regelmatige poster

- Berichten: 272
- Lid geworden op: 18 dec 2023 12:04
- Heeft bedankt: 688 maal
- Is bedankt: 532 maal
Re: CMB.TECH / CMBT (voorheen Euronav / EURN)
Ben benieuwd straks...het volgende zou weleens een flinke boost aan CMBtech kunnen geven.
Scheepvaart op zucht van uniek klimaatakkoord
Vrijdag stemt de scheepvaartwereld over een koolstoftaks die de uitstoot van de sector naar nul moet brengen tegen 2050. Belgische reders dringen aan op goedkeuring. ‘We kunnen geschiedenis schrijven.’
De International Maritime Organization (IMO) beslist met de stemming over een koolstoftaks vrijdag over de toekomst van de mondiale scheepvaart. Het VN-agentschap dat de regels voor de wereldwijde scheepvaart bepaalt, wil dat de sector tegen 2050 netto geen broeikasgassen meer uitstoot. Daarvoor ligt nu het ‘Net Zero Framework’ op tafel: schepen groter dan 5.000 ton - goed voor 85 procent van de wereldwijde emissies van de sector - zouden vanaf 2027 een heffing betalen, afhankelijk van hun CO₂-uitstoot.
Hoewel de scheepvaart goed is voor ongeveer 3 procent van de wereldwijde CO₂-uitstoot - evenveel als de luchtvaart - opereerde de sector tot nu toe grotendeels buiten de internationale klimaatafspraken. Het voorgestelde kader omvat twee centrale pijlers: enerzijds een emissiereductieplicht voor schepen en anderzijds een koolstoftaks die wordt geheven op fossiele brandstoffen. Wie de opgelegde normen overschrijdt, betaalt tot 380 dollar per ton CO₂.
15 miljard
geraamde opbrengst
De taks zou tot 15 miljard dollar per jaar kunnen opbrengen. Het geld moet naar een klimaatfonds vloeien.
De inkomsten van de nieuwe regels worden geraamd op 10 tot 15 miljard dollar per jaar. Die zouden naar een klimaatfonds vloeien dat investeringen in schone brandstoffen moet aanzwengelen en ontwikkelingslanden moet helpen.
Eensgezindheid over de voorgelegde plannen is er niet. Zo is onder anderen de Amerikaanse president Donald Trump een grote tegenstander van de nieuwe regels. Hij ziet de taks als een vorm van ‘Europese klimaatdominantie’ en dreigt met importtarieven, sancties en visabeperkingen tegen landen die de regels goedkeuren. Volgens het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken kan de maatregel de transportkosten voor Amerikaanse bedrijven met 10 procent doen stijgen.
De Koninklijke Belgische Redersvereniging (KBRV) hoopt wél op goedkeuring. ‘Als de IMO dit kader invoert, schrijft de scheepvaart geschiedenis’, klinkt het. ‘Het zou de eerste keer zijn dat een wereldwijde industrie zichzelf een bindend klimaatpad oplegt. De scheepvaart is per definitie een mondiale sector. We hebben dus ook mondiale regels nodig. Zonder zo’n akkoord dreigen we een lappendeken van nationale en regionale klimaatmaatregelen te krijgen, die de energietransitie juist vertragen.’
Goed nieuws voor België
De Belgische redersvereniging schaarde zich expliciet achter de oproep van zeven nationale rederijfederaties - waaronder die uit Japan, Singapore, Noorwegen en Nederland - om de deal in Londen goed te keuren.
Voor België, dat via de haven van Antwerpen-Brugge een van de grootste maritieme clusters van Europa huisvest, staat er immers veel op het spel. Een mondiale regeling zou de competitieve positie van de Europese en de Belgische reders versterken, meent de KBRV, omdat de kosten van de vergroening wereldwijd gelijker worden verdeeld.
En voor reders die al investeren in alternatieve brandstoffen zoals methanol of ammoniak, zoals de Antwerpse familiale holding CMB.Tech, is het een stimulans. Een wereldwijde taks op fossiele brandstoffen versterkt hun positie: het maakt investeren in schonere brandstoffen economisch rendabel en verzekert dat klanten die nu nog op olie varen, de keuze voor ammoniak eerder zullen maken, zei CEO Alexander Saverys eerder al in interviews.
‘Te hoge ambitie’
Voor bedrijven die nog niet hebben ingezet op vergroening, betekenen de nieuwe regels mogelijk wel hogere brandstofprijzen, duurdere transporten en druk op de concurrentiekracht. Een blok van invloedrijke scheepseigenaren, waaronder Griekse rederijen en olietankmaatschappijen zoals Frontline en het Saoedische Bahri, uitte recent ‘ernstige bezorgdheden’ in een gezamenlijk statement. Volgens hen ondersteunt het kader de decabornisatie van de scheepvaart onvoldoende, omdat het ambitieniveau te hoog ligt voor de beschikbare technologieën.
Ze wijzen erop dat alternatieve brandstoffen zoals ammoniak, waterstof of biobrandstoffen nog niet op grote schaal beschikbaar of economisch haalbaar zijn, waardoor veel schepen mogelijk niet aan de nieuwe normen kunnen voldoen. Het risico is dat bedrijven wel hoge boetes moeten betalen, maar dat de gewenste emissiereductie uitblijft en de concurrentie wordt verstoord, wat ook kan leiden tot hogere kosten voor consumenten.
Na bijna twee jaar moeizame onderhandelingen was er in april een doorbraak, toen 63 IMO-lidstaten, waaronder China, Brazilië, de EU-landen, het VK en India hun akkoord gaven voor het voorlopige kader. Maar om de wet goedgekeurd te krijgen, is een tweederdemeerderheid nodig.
Indien het goedgekeurd wordt, geldt het kader officieel alleen voor de landen die ermee instemmen. Landen die niet meedoen, hoeven de regels formeel niet te volgen, maar hun schepen kunnen toch geraakt worden: havens van deelnemende landen kunnen hen bijvoorbeeld de toegang weigeren of boetes opleggen.
Scheepvaart op zucht van uniek klimaatakkoord
Vrijdag stemt de scheepvaartwereld over een koolstoftaks die de uitstoot van de sector naar nul moet brengen tegen 2050. Belgische reders dringen aan op goedkeuring. ‘We kunnen geschiedenis schrijven.’
De International Maritime Organization (IMO) beslist met de stemming over een koolstoftaks vrijdag over de toekomst van de mondiale scheepvaart. Het VN-agentschap dat de regels voor de wereldwijde scheepvaart bepaalt, wil dat de sector tegen 2050 netto geen broeikasgassen meer uitstoot. Daarvoor ligt nu het ‘Net Zero Framework’ op tafel: schepen groter dan 5.000 ton - goed voor 85 procent van de wereldwijde emissies van de sector - zouden vanaf 2027 een heffing betalen, afhankelijk van hun CO₂-uitstoot.
Hoewel de scheepvaart goed is voor ongeveer 3 procent van de wereldwijde CO₂-uitstoot - evenveel als de luchtvaart - opereerde de sector tot nu toe grotendeels buiten de internationale klimaatafspraken. Het voorgestelde kader omvat twee centrale pijlers: enerzijds een emissiereductieplicht voor schepen en anderzijds een koolstoftaks die wordt geheven op fossiele brandstoffen. Wie de opgelegde normen overschrijdt, betaalt tot 380 dollar per ton CO₂.
15 miljard
geraamde opbrengst
De taks zou tot 15 miljard dollar per jaar kunnen opbrengen. Het geld moet naar een klimaatfonds vloeien.
De inkomsten van de nieuwe regels worden geraamd op 10 tot 15 miljard dollar per jaar. Die zouden naar een klimaatfonds vloeien dat investeringen in schone brandstoffen moet aanzwengelen en ontwikkelingslanden moet helpen.
Eensgezindheid over de voorgelegde plannen is er niet. Zo is onder anderen de Amerikaanse president Donald Trump een grote tegenstander van de nieuwe regels. Hij ziet de taks als een vorm van ‘Europese klimaatdominantie’ en dreigt met importtarieven, sancties en visabeperkingen tegen landen die de regels goedkeuren. Volgens het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken kan de maatregel de transportkosten voor Amerikaanse bedrijven met 10 procent doen stijgen.
De Koninklijke Belgische Redersvereniging (KBRV) hoopt wél op goedkeuring. ‘Als de IMO dit kader invoert, schrijft de scheepvaart geschiedenis’, klinkt het. ‘Het zou de eerste keer zijn dat een wereldwijde industrie zichzelf een bindend klimaatpad oplegt. De scheepvaart is per definitie een mondiale sector. We hebben dus ook mondiale regels nodig. Zonder zo’n akkoord dreigen we een lappendeken van nationale en regionale klimaatmaatregelen te krijgen, die de energietransitie juist vertragen.’
Goed nieuws voor België
De Belgische redersvereniging schaarde zich expliciet achter de oproep van zeven nationale rederijfederaties - waaronder die uit Japan, Singapore, Noorwegen en Nederland - om de deal in Londen goed te keuren.
Voor België, dat via de haven van Antwerpen-Brugge een van de grootste maritieme clusters van Europa huisvest, staat er immers veel op het spel. Een mondiale regeling zou de competitieve positie van de Europese en de Belgische reders versterken, meent de KBRV, omdat de kosten van de vergroening wereldwijd gelijker worden verdeeld.
En voor reders die al investeren in alternatieve brandstoffen zoals methanol of ammoniak, zoals de Antwerpse familiale holding CMB.Tech, is het een stimulans. Een wereldwijde taks op fossiele brandstoffen versterkt hun positie: het maakt investeren in schonere brandstoffen economisch rendabel en verzekert dat klanten die nu nog op olie varen, de keuze voor ammoniak eerder zullen maken, zei CEO Alexander Saverys eerder al in interviews.
‘Te hoge ambitie’
Voor bedrijven die nog niet hebben ingezet op vergroening, betekenen de nieuwe regels mogelijk wel hogere brandstofprijzen, duurdere transporten en druk op de concurrentiekracht. Een blok van invloedrijke scheepseigenaren, waaronder Griekse rederijen en olietankmaatschappijen zoals Frontline en het Saoedische Bahri, uitte recent ‘ernstige bezorgdheden’ in een gezamenlijk statement. Volgens hen ondersteunt het kader de decabornisatie van de scheepvaart onvoldoende, omdat het ambitieniveau te hoog ligt voor de beschikbare technologieën.
Ze wijzen erop dat alternatieve brandstoffen zoals ammoniak, waterstof of biobrandstoffen nog niet op grote schaal beschikbaar of economisch haalbaar zijn, waardoor veel schepen mogelijk niet aan de nieuwe normen kunnen voldoen. Het risico is dat bedrijven wel hoge boetes moeten betalen, maar dat de gewenste emissiereductie uitblijft en de concurrentie wordt verstoord, wat ook kan leiden tot hogere kosten voor consumenten.
Na bijna twee jaar moeizame onderhandelingen was er in april een doorbraak, toen 63 IMO-lidstaten, waaronder China, Brazilië, de EU-landen, het VK en India hun akkoord gaven voor het voorlopige kader. Maar om de wet goedgekeurd te krijgen, is een tweederdemeerderheid nodig.
Indien het goedgekeurd wordt, geldt het kader officieel alleen voor de landen die ermee instemmen. Landen die niet meedoen, hoeven de regels formeel niet te volgen, maar hun schepen kunnen toch geraakt worden: havens van deelnemende landen kunnen hen bijvoorbeeld de toegang weigeren of boetes opleggen.
-
Erebor Finances
- Verkenner

- Berichten: 29
- Lid geworden op: 11 jun 2025 19:23
- Heeft bedankt: 25 maal
- Is bedankt: 28 maal
Re: CMB.TECH / CMBT (voorheen Euronav / EURN)
Ben beetje beschaamd dat ik hierover nog niets gelezen had, dit heeft het potentieel om echt een scharnierpunt zijn.
All that is gold does not glitter
-
2logic
- Regelmatige poster

- Berichten: 440
- Lid geworden op: 26 nov 2023 09:23
- Heeft bedankt: 228 maal
- Is bedankt: 328 maal
Re: CMB.TECH / CMBT (voorheen Euronav / EURN)
Trump zal dit hoogstwaarschijnlijk nog wat tijdelijk kunnen tegenhouden. Hij dreigt met sancties voor de ja stemmers om hen niet toe te laten tot Amerikaanse havens. SOWIESO zal dit pas meer en meer invloed hebben op langere termijn.
-
Erebor Finances
- Verkenner

- Berichten: 29
- Lid geworden op: 11 jun 2025 19:23
- Heeft bedankt: 25 maal
- Is bedankt: 28 maal
Re: CMB.TECH / CMBT (voorheen Euronav / EURN)
De grote blokken van China, India en EU heeft hij gezamenlijk tegen zich, maar die kans is inderdaad wel vrij groot gezien wat er met de importheffingen allemaal al is gebeurd. En zelfs als het vandaag wordt goedgekeurd, heeft hij nog tien maanden om bezwaar aan te tekenen en het om te keren voordat het definitief wordt.
All that is gold does not glitter
-
Erebor Finances
- Verkenner

- Berichten: 29
- Lid geworden op: 11 jun 2025 19:23
- Heeft bedankt: 25 maal
- Is bedankt: 28 maal
Re: CMB.TECH / CMBT (voorheen Euronav / EURN)
Uitgesteld
UN shipping agency delays decision on carbon price for one year amid splits - Reuters
After days of disagreements, Saudi Arabia tabled a motion on Friday to defer discussions for one year, which was passed by a simple majority of 57 countries with 49 opposed who sought to continue with a deal.
UN shipping agency delays decision on carbon price for one year amid splits - Reuters
After days of disagreements, Saudi Arabia tabled a motion on Friday to defer discussions for one year, which was passed by a simple majority of 57 countries with 49 opposed who sought to continue with a deal.
All that is gold does not glitter
-
2logic
- Regelmatige poster

- Berichten: 440
- Lid geworden op: 26 nov 2023 09:23
- Heeft bedankt: 228 maal
- Is bedankt: 328 maal
Re: CMB.TECH / CMBT (voorheen Euronav / EURN)
Het is zoals altijd Europa kijk er naar maar heeft nauwelijks macht. Onze duur betaalde Europese ambtenaren en politici zijn goed in het praten maar kunnen wereldwijd nauwelijks beslissingen doorduwen.
-
KAATSCLUB
- Ervaren poster

- Berichten: 646
- Lid geworden op: 03 jan 2022 15:17
- Heeft bedankt: 617 maal
- Is bedankt: 828 maal
Re: CMB.TECH / CMBT (voorheen Euronav / EURN)
IMO stelt stemming over Net-Zero Framework met een jaar uit
Pacifische eilanden staken uit protest
Tussentijdse broeikasgasvergadering gaat volgende week nog door
Pauze betekent dat de in NZF overeengekomen data gewijzigd moeten worden
De MEPC eindigde vrijdag in een anticlimax, waarbij Saoedi-Arabië een kleine meerderheid behaalde en voorstander was van uitstel van de procedure voor een jaar, waardoor het klimaatwerk van de VN-organisatie in het ongewisse bleef.
Tijdens de drukbezochte bijeenkomst in Londen wisten de afgevaardigden niet waarover ze moesten stemmen en in welke volgorde.
De Internationale Maritieme Organisatie heeft vrijdag besloten de buitengewone vergadering van het Comité voor de Bescherming van het Mariene Milieu met een jaar uit te stellen. Daardoor blijft de toekomst van de decarbonisatie van de scheepvaart onzeker.
Landen stemden met 57-49 vóór uitstel nadat Saoedi-Arabië een stemming had aangekondigd. Nog eens 21 landen, waaronder Griekenland en Cyprus, onthielden zich van stemming, terwijl acht landen niet aanwezig waren.
EU-landen stemden tegen het uitstel, terwijl Rusland, China en grote olie-exporterende landen het steunden. Het 'ja'-kamp had 54 van de 106 stemmen nodig om te winnen.
De motie om de vergadering te schorsen was een van meerdere voorstellen die vrijdagmorgen werden ingediend om de verwachte beslissende stemming over de goedkeuring van het Net-Zero Framework uit te stellen.
De zaal zou eerst stemmen over het wijzigen van de adoptieregels en daarna over het aannemen van het Marpol-amendement van de NZF zelf.
Saoedi-Arabië, dat hard heeft gelobbyd om de CO2-prijs af te schaffen, riep op tot uitstel vanwege de grote verdeeldheid over de CO2-prijs.
Maar Brazilië, dat erop had aangedrongen om de stemming over het NZF zonder uitstel te houden, betoogde dat het uitstel neerkwam op ‘nee zeggen tegen de maatregelen’, aangezien alle data in het NZF herzien moesten worden.
De IMO houdt volgende week nog een tussentijdse vergadering over de uitstoot van broeikasgassen. Dat betekent dat afgevaardigden de gelegenheid hebben om de gesprekken over de details van het NZF voort te zetten.
Maar door de vertraging komt de zakelijke kant van investeringen in groene scheepvaart in twijfel, waardoor het voor reders met vloten die hun vloot moeten vernieuwen, nog steeds onzeker is.
Secretaris-generaal van de IMO, Arsenio Dominguez, verzocht de afgevaardigden de uitslag niet te vieren, omdat er volgens hem geen winnaars of verliezers waren.
Dominguez zei dat ze van de resultaten moesten leren, naar consensus moesten toewerken en “over een jaar fris en klaar om te onderhandelen” moesten terugkomen.
"Nu we bijna aan het einde zijn, verzoek ik u om de manier waarop we deze bijeenkomst hebben aangepakt niet te herhalen," zei hij.
“Wees aardig en aardig voor elkaar… Het kost niet veel.”
De chaos van gisteravond sloeg vrijdagmorgen om in een klucht tijdens de drukbezochte bijeenkomst in Londen. De afgevaardigden wisten niet waarover ze moesten stemmen en in welke volgorde.
Singapore zei dat de IMO meer tijd nodig had om de NZF te beoordelen.
"We bevinden ons op een belangrijk kruispunt, waarbij we moeten kiezen tussen eenheid en verdeeldheid", aldus de verklaring.
Of het extra jaar veel zal veranderen aan de onderhandelingspositie van landen is onduidelijk, gezien de hardnekkige verdeeldheid tussen degenen die pleiten voor actie tegen klimaatverandering.
Secretaris-generaal van de Internationale Kamer van Scheepvaart, Thomas Kazakos, zei dat hij teleurgesteld was over de uitslag.
"De industrie heeft duidelijkheid nodig om de investeringen te kunnen doen die nodig zijn om de maritieme sector koolstofvrij te maken", zei hij.
Faig Abbasov, directeur van Transport & Environment, zei dat de uitkomst meer onzekerheid met zich meebracht, maar ook "een duidelijke wil aantoonde om de scheepvaartsector op te schonen, ondanks de intimidatie in de VS".
"De wereld kan niet toestaan dat intimidatie en gevestigde belangen het tempo van klimaatactie bepalen", aldus Abbasov.
Het Australische mijnbouwbedrijf Fortescue zei: "Na jaren van onderhandelingen en brede internationale steun, is de uitkomst van vandaag een gemiste kans voor de wereld om gezamenlijk en daadkrachtig actie te ondernemen in een van de sectoren die het moeilijkst te bestrijden is."
Pacifische eilanden staken uit protest
Tussentijdse broeikasgasvergadering gaat volgende week nog door
Pauze betekent dat de in NZF overeengekomen data gewijzigd moeten worden
De MEPC eindigde vrijdag in een anticlimax, waarbij Saoedi-Arabië een kleine meerderheid behaalde en voorstander was van uitstel van de procedure voor een jaar, waardoor het klimaatwerk van de VN-organisatie in het ongewisse bleef.
Tijdens de drukbezochte bijeenkomst in Londen wisten de afgevaardigden niet waarover ze moesten stemmen en in welke volgorde.
De Internationale Maritieme Organisatie heeft vrijdag besloten de buitengewone vergadering van het Comité voor de Bescherming van het Mariene Milieu met een jaar uit te stellen. Daardoor blijft de toekomst van de decarbonisatie van de scheepvaart onzeker.
Landen stemden met 57-49 vóór uitstel nadat Saoedi-Arabië een stemming had aangekondigd. Nog eens 21 landen, waaronder Griekenland en Cyprus, onthielden zich van stemming, terwijl acht landen niet aanwezig waren.
EU-landen stemden tegen het uitstel, terwijl Rusland, China en grote olie-exporterende landen het steunden. Het 'ja'-kamp had 54 van de 106 stemmen nodig om te winnen.
De motie om de vergadering te schorsen was een van meerdere voorstellen die vrijdagmorgen werden ingediend om de verwachte beslissende stemming over de goedkeuring van het Net-Zero Framework uit te stellen.
De zaal zou eerst stemmen over het wijzigen van de adoptieregels en daarna over het aannemen van het Marpol-amendement van de NZF zelf.
Saoedi-Arabië, dat hard heeft gelobbyd om de CO2-prijs af te schaffen, riep op tot uitstel vanwege de grote verdeeldheid over de CO2-prijs.
Maar Brazilië, dat erop had aangedrongen om de stemming over het NZF zonder uitstel te houden, betoogde dat het uitstel neerkwam op ‘nee zeggen tegen de maatregelen’, aangezien alle data in het NZF herzien moesten worden.
De IMO houdt volgende week nog een tussentijdse vergadering over de uitstoot van broeikasgassen. Dat betekent dat afgevaardigden de gelegenheid hebben om de gesprekken over de details van het NZF voort te zetten.
Maar door de vertraging komt de zakelijke kant van investeringen in groene scheepvaart in twijfel, waardoor het voor reders met vloten die hun vloot moeten vernieuwen, nog steeds onzeker is.
Secretaris-generaal van de IMO, Arsenio Dominguez, verzocht de afgevaardigden de uitslag niet te vieren, omdat er volgens hem geen winnaars of verliezers waren.
Dominguez zei dat ze van de resultaten moesten leren, naar consensus moesten toewerken en “over een jaar fris en klaar om te onderhandelen” moesten terugkomen.
"Nu we bijna aan het einde zijn, verzoek ik u om de manier waarop we deze bijeenkomst hebben aangepakt niet te herhalen," zei hij.
“Wees aardig en aardig voor elkaar… Het kost niet veel.”
De chaos van gisteravond sloeg vrijdagmorgen om in een klucht tijdens de drukbezochte bijeenkomst in Londen. De afgevaardigden wisten niet waarover ze moesten stemmen en in welke volgorde.
Singapore zei dat de IMO meer tijd nodig had om de NZF te beoordelen.
"We bevinden ons op een belangrijk kruispunt, waarbij we moeten kiezen tussen eenheid en verdeeldheid", aldus de verklaring.
Of het extra jaar veel zal veranderen aan de onderhandelingspositie van landen is onduidelijk, gezien de hardnekkige verdeeldheid tussen degenen die pleiten voor actie tegen klimaatverandering.
Secretaris-generaal van de Internationale Kamer van Scheepvaart, Thomas Kazakos, zei dat hij teleurgesteld was over de uitslag.
"De industrie heeft duidelijkheid nodig om de investeringen te kunnen doen die nodig zijn om de maritieme sector koolstofvrij te maken", zei hij.
Faig Abbasov, directeur van Transport & Environment, zei dat de uitkomst meer onzekerheid met zich meebracht, maar ook "een duidelijke wil aantoonde om de scheepvaartsector op te schonen, ondanks de intimidatie in de VS".
"De wereld kan niet toestaan dat intimidatie en gevestigde belangen het tempo van klimaatactie bepalen", aldus Abbasov.
Het Australische mijnbouwbedrijf Fortescue zei: "Na jaren van onderhandelingen en brede internationale steun, is de uitkomst van vandaag een gemiste kans voor de wereld om gezamenlijk en daadkrachtig actie te ondernemen in een van de sectoren die het moeilijkst te bestrijden is."
-
KAATSCLUB
- Ervaren poster

- Berichten: 646
- Lid geworden op: 03 jan 2022 15:17
- Heeft bedankt: 617 maal
- Is bedankt: 828 maal
Re: CMB.TECH / CMBT (voorheen Euronav / EURN)
Tja tis te hopen dat CMB met zijn investeringen in ammoniak niet verkeerd heeft gegokt anders gaan er kletsen vallen mijn gedacht, enfin uitstel is nog geen afstel ....maar anders had beter geweest.
-
-
Laatste reacties
-
-
- Ga naar laatste bericht Welke termijn vandaag voor obligaties ?
- Ga naar laatste bericht Ubisoft Entertainment (UBI)
- Ga naar laatste bericht Bitcoin (BTC)
- Ga naar laatste bericht Oracle Corporation (ORCL)
- Ga naar laatste bericht Politiek (internationaal)
- Ga naar laatste bericht CMB.TECH / CMBT (voorheen Euronav / EURN)
- Ga naar laatste bericht NEXTENSA (NEXTA)
- Ga naar laatste bericht Cofinimmo (COFB)
- Ga naar laatste bericht Opmerkelijk nieuws
- Ga naar laatste bericht Agfa Gevaert (AGFB)