Word lid van het beste beursforum van de Benelux!

Minder advertenties met een account (geen advertenties bij genoeg activiteit), abonneren op favoriete onderwerpen om op de hoogte te blijven van laatste berichten, toegang tot de chatbox en net als vele andere beleggers vragen stellen en kennis delen.

Waarom het beste beursforum van de Benelux? Naast de uitgebreide functies staan wij ook voor inhoudelijke en fatsoenlijke omgang met elkaar.

Binnen 1 minuut kunt u zich aanmelden.

Cofinimmo - COFB - BE0003593044

Informatie en analyses over uw favoriete aandeel zoals: KBC, Ageas, AB Inbev, Colruyt, Barco, Bpost, Euronav, Galapagos, Exmar, Kinepolis en Umicore
Duke
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Heeft bedankt: 232 maal
Is bedankt: 171 maal

Re: Cofinimmo - COFB - BE0003593044

Bericht door Duke »

clubtratech schreef: 13 nov 2024 13:17 De verleiding is te groot om een extra plukje bij te kopen .... 2044 stuks ondertussen . Break even rond de 59 .
Bijkopen is de beste optie die u nu kunt doen, en ook op tijd weer winst nemen. :D

Chukky2
Verkenner
Verkenner
Heeft bedankt: 2 maal
Is bedankt: 14 maal

Bericht door Chukky2 »

Duke schreef: 13 nov 2024 13:22
clubtratech schreef: 13 nov 2024 13:17 De verleiding is te groot om een extra plukje bij te kopen .... 2044 stuks ondertussen . Break even rond de 59 .
Bijkopen is de beste optie die u nu kunt doen, en ook op tijd weer winst nemen. :D
Ze dalen nu al maanden aan een stuk. De vraag is dan , wanneer stopt dit .....
Duke
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Heeft bedankt: 232 maal
Is bedankt: 171 maal

Bericht door Duke »

Chukky2 schreef: 13 nov 2024 14:32
Duke schreef: 13 nov 2024 13:22
Ze dalen nu al maanden aan een stuk. De vraag is dan , wanneer stopt dit .....
Wanneer u begint te kopen misschien :up:
Tenko
Verkenner
Verkenner
Heeft bedankt: 8 maal
Is bedankt: 54 maal

Bericht door Tenko »

Ik had het zelf volledig gemist deze week maar blijkbaar gingen er in spanje stemmen op voor de afschaffing van het belastingsvoordeel voor REIT's:

https://www.deaandeelhouder.be/nieuws/2 ... bedrijven/

Het is vooralsnog maar een voorstel en geen realiteit, maar mogelijk zorgt dit wel mee voor neerwaartse druk.

Zelf gisteren nog wat Aedifica bijgekocht, veel van de recente daling lijkt me toe te schrijven aan het sentiment rond Trump en dat dit slecht is voor de Europese economie. Men vreest dat de Europese economie hierdoor minder gaat groeien. Redeneer ik dan te simpel door te denken dat een verminderde groei normaliter samen gaat met een losser geldbeleid van de ECB om de economie te stimuleren? Want dit lijkt me dan juist gunstig voor GVV's in Europa. Dalende rentes en goedkoper geld. Verder verwacht ik weinig impact op de bezettingsgraden van de portefeuilles. Zo lang de prijzen op dit niveau of lager blijven zal mijn beschikbaar spaarvermogen komende maanden wellicht naar deze gvv's blijven gaan. De combinatie van betrouwbaar (hoog) dividend (zelfs rekening houdend met een eventuele vermindering van het uitkeringspercentage) en potentiële koers stijgingen in de toekomst zijn naar mijn mening zeer aanlokkelijk. Neerwaarts potentieel lijkt me aan deze prijzen zeer beperkt. De balansen zijn inmiddels alweer sterker dan bij de vorige dip toen er nog het schokeffect was van de plots enorm gestegen rente en de onzekerheid of de inflatie wel voldoende snel naar aan aandvaardbare niveau's zou dalen. De meeste gvv's zijn ook al op de rem van investeringen gaan staan wat de verdere risico's ook aanzienlijk heeft verlaagt.

LUCIEN
Beginnende poster
Beginnende poster
Heeft bedankt: 26 maal
Is bedankt: 38 maal

Bericht door LUCIEN »

En ze blijven maar gaan :roll:
clubtratech
Verkenner
Verkenner
Is bedankt: 11 maal

Bericht door clubtratech »

Bij huidige onderwaardering kan men beter 10 tot 20 % van de vastgoedportfolio verkopen , desnoods iets onder de schatting . De helft daarvan gebruiken om de schuld te laten dalen en andere helft om aandelen te vernietigen . + div even laten zakken tot wettelijk minimum van 80%
Gerry
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Heeft bedankt: 7 maal
Is bedankt: 194 maal

Bericht door Gerry »

goed voorstel, wel eerst aandelen inkopen anders kan je ze niet vernietigen. Maar dit interesseert het management allerminst, hoe goed het idee ook moge zijn om de koers wat te ondersteunen. Ze willen alleen maar groeien en groeien, en denken dat daarmee de koers zal stijgen.

Eric B
Verkenner
Verkenner
Heeft bedankt: 2 maal
Is bedankt: 6 maal

Bericht door Eric B »

Door de economische politiek van Trump verwachten ze in Amerika een hogere inflatie. Hogere inflatie betekent ook hogere rentes wat dan weer negatief is voor vastgoedaandelen en vandaar de dalingen.
PatrickL
Verkenner
Verkenner
Heeft bedankt: 18 maal
Is bedankt: 3 maal

Bericht door PatrickL »

Ik vermoed dat de lange termijnrente ook een rol speelt.
Tenko
Verkenner
Verkenner
Heeft bedankt: 8 maal
Is bedankt: 54 maal

Bericht door Tenko »

Vandaag wederom bijgekocht, we zitten weer nabij de all time low.

Cofinimmo staat nu reeds enige tijd lager gewaardeerd dan aedifica ondanks aanzienlijk hogere intrinsieke waarde alsook inkomsten. Vaak wordt bij de voorkeur voor Aedifica onder meer verwezen naar de "oudere portfolio" van Cofinimmo. Weet iemand welke bron ik zou kunnen raadplegen van beide partijen als ik zelf de portfolios eens zou willen vergelijken? (Zeg maar de details van de individuele projecten zelf om een vergelijking te kunnen maken)

Of wordt dit niet in detail vrijgegeven naar de buitenwereld toe?
Plaats reactie