Banken adviseren: hou contant geld in huis vanwege geopolitieke dreigingen
Door onze economieredactie
11 dec 2024 om 09:23
Banken gaan consumenten aanmoedigen om contant geld in huis te hebben vanwege de toegenomen geopolitieke dreigingen. De Nederlandse Vereniging van Banken (NVB) werkt aan een advies om met geld om te gaan als je niet gemakkelijk bij je bankrekening kunt.
Bron: https://www.nu.nl/economie/6338672/bank ... ingen.html
✅ Word lid van het beste beursforum van de Benelux!
Minder advertenties (geen advertenties bij genoeg activiteit), abonneren op favoriete onderwerpen, toegang tot de chatbox, vragen stellen en kennis delen.
Waarom het beste beursforum van de Benelux? Naast de uitgebreide functies staan wij ook voor inhoudelijke en fatsoenlijke omgang met elkaar.
Binnen 1 minuut kunt u zich aanmelden.
Poll: neemt u meer contant geld in huis als banken daarom vragen?
- Beheerder
- Beheerdersteam
- Heeft bedankt: 2092 maal
- Is bedankt: 3998 maal
Poll: neemt u meer contant geld in huis als banken daarom vragen?
Ik las een opmerkelijk bericht en persoonlijk heb ik niet het voornemen om meer contant geld in huis te nemen. Eigenlijk ook opvallend dat banken dit advies geven of zijn er risico's die niet worden gedeeld?
- cherami
- Regelmatige poster
- Heeft bedankt: 119 maal
- Is bedankt: 276 maal
Re: Poll: neemt u meer contant geld in huis als banken daarom vragen?
Neemt u meer contant geld in huis als de banken daarom vragen?
Ik heb ja gestemd maar onder voorbehoud.
Cash geld maar niet omdat de banken erom vragen, gewoon gezond verstand. Anticiperen op eventuele black-out, bankenrun, ...
Steeds wat cash in huis maar ook meerdere bankrekeningen (gratis rekeningen zoals Beo, Belfius, Keytrade).
Enkele gouden munten, met ook een emotionele waarde.
Genoeg om het maand uit te zingen, hopelijk.
Ook meerdere effectenrekeningen ( lange tijd voordat de effectentaks in voege kwam). IB-brokers nu via Lynx omdat de roverheid me verplichtte met de TOB en roerende voorheffing een oplossing te zoeken. Als je het zelf moest doen , teveel werk, FOD-controle als particulier, enz. Ook zware boetes als je iets vergeet.
En neen : ik behoor niet bij de rijken volgens de definitie van de PVDA maar zal toch bloeden voor Conner.
Infeite zou ik graag nog enkele buitenlandse rekeningen openen bij betrouwbare banken waarvan de jaarlijkse beheerskosten beperkt zijn. Iemand goede tips daarvoor?
Ik heb ja gestemd maar onder voorbehoud.
Cash geld maar niet omdat de banken erom vragen, gewoon gezond verstand. Anticiperen op eventuele black-out, bankenrun, ...
Steeds wat cash in huis maar ook meerdere bankrekeningen (gratis rekeningen zoals Beo, Belfius, Keytrade).
Enkele gouden munten, met ook een emotionele waarde.
Genoeg om het maand uit te zingen, hopelijk.
Ook meerdere effectenrekeningen ( lange tijd voordat de effectentaks in voege kwam). IB-brokers nu via Lynx omdat de roverheid me verplichtte met de TOB en roerende voorheffing een oplossing te zoeken. Als je het zelf moest doen , teveel werk, FOD-controle als particulier, enz. Ook zware boetes als je iets vergeet.
En neen : ik behoor niet bij de rijken volgens de definitie van de PVDA maar zal toch bloeden voor Conner.
Infeite zou ik graag nog enkele buitenlandse rekeningen openen bij betrouwbare banken waarvan de jaarlijkse beheerskosten beperkt zijn. Iemand goede tips daarvoor?
- Frangipane
- Regelmatige poster
- Heeft bedankt: 54 maal
- Is bedankt: 85 maal
Mijn inziens komt het advies niet van de banken, en is het wel door de banken gecommuniceerd aan het publiek, om te voorkomen dat het publiek de indruk krijgt dat de banken opnieuw in moeilijkheden zijn, waardoor iedereen tegelijk alle geld zou willen afhalen.Eigenlijk ook opvallend dat banken dit advies geven
- neku
- Forumveteraan
- Heeft bedankt: 6537 maal
- Is bedankt: 1259 maal
Bij mij in de buurt is er amper een kantoor te vinden. Verder alles op afspraak. Niet dat ik er op reken maar ik zeg het maar.Frangipane schreef: ↑13 dec 2024 09:45Mijn inziens komt het advies niet van de banken, en is het wel door de banken gecommuniceerd aan het publiek, om te voorkomen dat het publiek de indruk krijgt dat de banken opnieuw in moeilijkheden zijn, waardoor iedereen tegelijk alle geld zou willen afhalen.Eigenlijk ook opvallend dat banken dit advies geven

The aim of education Is the knowledge, not of facts, but of values
-
-
Laatste reacties
-
-
- Ga naar laatste bericht AppLovin Corporation (APP)
- Ga naar laatste bericht Galapagos (GLPG)
- Ga naar laatste bericht BenevolentAI (BAI)
- Ga naar laatste bericht GIMV (GIMB)
- Ga naar laatste bericht Vragen en ervaringen over Saxo Bank / Binck
- Ga naar laatste bericht Politiek (België)
- Ga naar laatste bericht Elon Musk
- Ga naar laatste bericht Beleggen in de wapenindustrie
- Ga naar laatste bericht Meerwaardebelasting / solidariteitsbijdrage op ...
- Ga naar laatste bericht Applied Materials (AMAT)