✅ Word lid van het beste beursforum van de Benelux!
Minder advertenties met een account (geen advertenties bij genoeg activiteit), abonneren op favoriete onderwerpen om op de hoogte te blijven van laatste berichten, toegang tot de chatbox en net als vele andere beleggers vragen stellen en kennis delen.
Waarom het beste beursforum van de Benelux? Naast de uitgebreide functies staan wij ook voor inhoudelijke en fatsoenlijke omgang met elkaar.
Binnen 1 minuut kunt u zich aanmelden.
Vragen en ervaringen over Trade Republic
- lacrimas
- Regelmatige poster
- Heeft bedankt: 50 maal
- Is bedankt: 201 maal
Vragen en ervaringen over Trade Republic
Nieuwe broker in België
Trade Republic, doe meer met je geld
Als ik het snel even overloop is het blijkbaar 1 euro per order (zonder valutakosten igv US aandelen).
Dan zou dat ze voor US aandelen goedkoper maken dan BUX/Degiro.
Voor EUR aandelen blijft BUX de goedkoopste.
Trade Republic, doe meer met je geld
Als ik het snel even overloop is het blijkbaar 1 euro per order (zonder valutakosten igv US aandelen).
Dan zou dat ze voor US aandelen goedkoper maken dan BUX/Degiro.
Voor EUR aandelen blijft BUX de goedkoopste.
- ZyppBe
- Forumveteraan
- Heeft bedankt: 1429 maal
- Is bedankt: 1650 maal
Re: Vragen en ervaringen over Trade Republic
Redelijke goede score op +14000 trust pilot reviews dus alvast géén overduidelijke ripoff/scam
https://nl-be.trustpilot.com/review/www ... public.com
Customer service komt wel vaak naar voor als ondermaats.
Soit, ik stel mij toch vragen waar ze hun winst pakken. Het antwoord bij de FAQ op hun website is wat mij betreft onvoldoende.
https://nl-be.trustpilot.com/review/www ... public.com
Customer service komt wel vaak naar voor als ondermaats.
Soit, ik stel mij toch vragen waar ze hun winst pakken. Het antwoord bij de FAQ op hun website is wat mij betreft onvoldoende.
Hoe kan Trade Republic lage kosten aanbieden?
De afgelopen vier jaar hebben wij met behulp van moderne technologie een sterke digitale financiële instelling opgebouwd. Zoals vele andere brokers ontvangen wij korting van handelspartners. Daardoor kunnen wij je via onze efficiënte structuren vrijwaren van hoge commissies voor orders.
- Beheerder
- Beheerdersteam
- Heeft bedankt: 1934 maal
- Is bedankt: 3653 maal
Ik ben zoekende naar een andere broker nadat Flatex stopte met diensten aanbieden aan Nederlandse klanten. Alle klanten werden over gezet naar de Giro maar a) ik zit er nog voor een beperkt bedrag en b) ik ben over diverse punten ontevreden.
Trade Republic is een serieus alternatief en per toeval las ik net op een ander onderwerp over het Europees depositogarantiestelsel, dit is van toepassing op deze broker:
Trade Republic is een serieus alternatief en per toeval las ik net op een ander onderwerp over het Europees depositogarantiestelsel, dit is van toepassing op deze broker:
Daarnaast zijn tarieven voor mij een belangrijk onderdeel en die zijn bij Trade Republic als volgt:Trade Republic: een gereguleerde instelling
Wij zijn een volledig gereguleerde financiële instelling in Duitsland.
Wij staan onder toezicht van onder meer BaFin en de Deutsche Bundesbank.
Dankzij baanbrekende technologieën volgt onze bankinfrastructuur de hoogste beveiligingsnormen.
Depositogarantie: Dit is
hoe je geld is beschermd.
Elke bank in de EU valt onder de EU-richtlijn inzake depositogarantiestelsels (DGS), en onze partnerbanken ook.
De DGS werkt als een verzekering voor het geld op je kasrekening bij Trade Republic. In geval van faillissement worden je deposito’s terugbetaald tot € 100.000. Dit betekent dat stortingen van klanten bij Trade Republic in heel Europa zijn beschermd.
Commissie voor orders kosteloos
Vergoeding voor kosten van derde partijen
per trade (met uitzondering van periodiek beleggen).
In het geval van gedeeltelijke uitvoering worden kosten van derde partijen slechts één keer per handelsdag in rekening gebracht.
1,00 €
Aankoop periodiek beleggen in ETF/aandelen
per uitvoering. Beleggingsvolume per uitvoering: per uitvoering: € 1 tot € 10.000.
kosteloos
Orders plaatsen per post per ordertaak, wijziging, annulering
25,00 €
Effectenrekening
Beheer van effectenrekening
kosteloos
Overboeking vanaf effectenrekening (uitgaand)
kosteloos
Vereffeningsrekening
Beheer van vereffeningsrekening
kosteloos
Overboeking naar referentie-account
kosteloos
Uitkering van dividend uit aandelen per keer
kosteloos
Verdeling/herbelegging van ETF's per gebeurtenis
kosteloos
- Mannie
- Regelmatige poster
- Heeft bedankt: 537 maal
- Is bedankt: 228 maal
Bij Trade Republic kan je voor een bepaald bedrag aandelen kopen. Het kan zijn dat je dan bijv. 25,518454 exemplaren in bezit hebt. Bij een verkooporder kan je echter geen cijfers na de komma ingeven bij je aantal aandelen. Best lastig dat je dus met een half aandeel zitten blijft.
Mensen die nooit aan zichzelf twijfelen, vind ik lachwekkend.
- Beheerder
- Beheerdersteam
@Mannie is dat uit eigen ervaring? Bij bv. DEGIRO kon ik nooit de komma als scheidingsteken gebruiken maar de punt zoals de Amerikanen dat doen. Is dat niet de oplossing?
- lacrimas
- Regelmatige poster
Geen ervaring met dergelijke verkoop na de komma. Ik koop altijd met limietorder en dus volledige aandelen .
Heb er 2 weken geleden ook eens account op geopend and vandaag gratis Nike aandeel ontvangen, toch een mooie 110 euro momenteel
Heb er 2 weken geleden ook eens account op geopend and vandaag gratis Nike aandeel ontvangen, toch een mooie 110 euro momenteel
- lacrimas
- Regelmatige poster
@Mannie Dit toch even verder uitgezocht. Er zit inderdaad een addertje onder het gras in die zin dat het tot 2 werkdagen (na plaatsing verkooporder) kan duren alvorens fractional shares worden verkocht. Maar uiteindelijk worden ze wel verkocht en blijf je niet zitten met halve aandelen.Mannie schreef: ↑14 mar 2023 19:16 Bij Trade Republic kan je voor een bepaald bedrag aandelen kopen. Het kan zijn dat je dan bijv. 25,518454 exemplaren in bezit hebt. Bij een verkooporder kan je echter geen cijfers na de komma ingeven bij je aantal aandelen. Best lastig dat je dus met een half aandeel zitten blijft.
https://support.traderepublic.com/en-nl ... tions-work
- Beheerder
- Beheerdersteam
Trade Republic maakt het beleggen in obligaties eenvoudig en goedkoop, lees hier meer over:
beleggen/beleggen-in-obligaties-eenvoudig-goedkoop/
beleggen/beleggen-in-obligaties-eenvoudig-goedkoop/
- lacrimas
- Regelmatige poster
Ik ben eigenlijk wel tevreden over deze broker. Het is heel basic allemaal. Je zal er bijvoorbeeld niet veel info vinden of nieuws vinden, ook geen fancy portfolio tracking, maar wel alles correct.
De gratis spaarplannen zijn top Zeker nu Degiro ook 1 euro vraagt per transactie voor de ETF kernselectie.
Keuzedividend wordt ook voorgesteld waar het kan, bij Degiro moest je daar zelf om vragen .
Naast fractionele obligaties die eraan komen, zijn er ook fractionele ETF/aandelen.
De gratis spaarplannen zijn top Zeker nu Degiro ook 1 euro vraagt per transactie voor de ETF kernselectie.
Keuzedividend wordt ook voorgesteld waar het kan, bij Degiro moest je daar zelf om vragen .
Naast fractionele obligaties die eraan komen, zijn er ook fractionele ETF/aandelen.
-
-
Laatste reacties
-
-
- Ga naar laatste bericht Cofinimmo - COFB - BE0003593044
- Ga naar laatste bericht Beleggen in holdings
- Ga naar laatste bericht BioSenic (voorheen Bone Therapeutics) - BOTHE -...
- Ga naar laatste bericht Euronav - EURN - BE0003816338
- Ga naar laatste bericht Meerwaardebelasting op aandelen
- Ga naar laatste bericht Energieprijzen in Europa
- Ga naar laatste bericht Nationale Bank van België - BNB - BE0003008019
- Ga naar laatste bericht Politiek (België)
- Ga naar laatste bericht Opmerkelijk nieuws
- Ga naar laatste bericht Kinepolis Groep NV - KIN - BE0974274061