Word lid van het beste beursforum van de Benelux!

Minder advertenties (geen advertenties bij genoeg activiteit), abonneren op favoriete onderwerpen, toegang tot de chatbox, vragen stellen en kennis delen.

Waarom het beste beursforum van de Benelux? Naast de uitgebreide functies staan wij ook voor inhoudelijke en fatsoenlijke omgang met elkaar.

Binnen 1 minuut kunt u zich aanmelden.

Turbo's algemeen

Turbo’s, opties, derivaten, AEX opties, index opties, aandelen opties, beleggen in opties, turbo beleggen, vragen over turbo’s en opties.
Zwygymor
Verkenner
Verkenner
Heeft bedankt: 45 maal
Is bedankt: 32 maal

Re: Turbo's algemeen

Bericht door Zwygymor »

Wie Turbo's langer dan enkele dagen of weken aanhoudt, moet ook wel rekening houden met de interest op de schuldpositie / long.
Zeker bij turbo's met hoge hefboom vreet dat aan de waarde.

Bij een lage hefboom zorgt de dividendknip meestal voor voldoende soelaas om de schuldpositie niet te laten oplopen.
Beheerder
Beheerdersteam
Heeft bedankt: 2219 maal
Is bedankt: 4395 maal

Bericht door Beheerder »

Ik denk dat enkele dagen nog geen probleem is qua impact. Als Nederlander kan ik alleen nog turbo's op aandelen kopen met een hefboom van 5 dus dat zorgt ook al voor minder impact. Soms zijn er 'betweters' die het struisvogel producten noemen, etc. al zijn er zeker ook voordelen. De laatste weken heb ik vooral profijt gehad van een turbo short op de Nasdaq en Barco (na de recente mooie stijging waar ik van profiteerde met callopties). Momenteel heb ik alleen diverse turbo's long in portefeuille op ASML.

"Bulls make money, bears make money, and pigs get slaughtered"
Beheerder
Beheerdersteam

Bericht door Beheerder »

Nog maar eens twee trades met een turbo. Ik ga vaak voor een snelle winst en ben dan tevreden met een X percentage of X bedrag. Nu opgeteld zo ongeveer 11% op een trade met BESI en niet eens een extreem hoge hefboom.

Verder recent nog trades met succes afgesloten op o.a. Barco* (short na een 'long' mooi afgesloten te hebben met callopties), ASML long (2 turbo's met winst al verkocht en 2 andere moeten nog in de plus komen), Nasdaq short* en Alfen turbo long.

BESI turbo trade.png
* = op de topics van Barco en 'beurs vandaag' verder toegelicht.
U kunt zich hier registreren en daarna de bijlage zien.

Beheerder
Beheerdersteam

Bericht door Beheerder »

Nog een tip, wanneer je ergens een turbo op koopt let dan ook even op wanneer cijfers worden gepubliceerd ;)

Het gebeurde mij vandaag met BESI en morgen blijkbaar cijfers wat of heel goed kan uitpakken of heel slecht maar daarop gokken doe ik liever niet.

Beheerder
Beheerdersteam

Bericht door Beheerder »

Domme en dure fout met BESI en dat terwijl ik nooit koop als er cijfers komen want dat is gokken en zeker met dit sentiment.

Beheerder
Beheerdersteam

Bericht door Beheerder »

Plots zie ik de 3 turbo's die ik heb op ASML op +38%, +42% en +54% staan. Dat zou betekenen dat ASML ca. +8% zou openen op dit nieuws:

Nieuwe Amerikaanse regel over de export van buitenlandse chipapparatuur naar China om enkele bondgenoten vrij te stellen, zeggen bronnen

Lees meer op: viewtopic.php?f=3&t=20&p=78873#p78873

Ik hoop het natuurlijk maar heb nu één turbo long op ASML kunnen verkopen voor de beoogde winst dus doel gehaald, de andere twee moeten nog iets meer stijgen. Meevaller maar ook een wat overdreven reactie dat ASML ca. -20% ging in korte tijd.

Beheerder
Beheerdersteam

Bericht door Beheerder »

Voorbeurs verkocht ik de turbo long op BESI met ISIN DE000SU1F1G3. Toch zijn er soms cadeautjes van de uitgevers want €6,808 was wel wat overdreven en dat bij een hele ruime spread voorbeurs.

Handelen in turbo's gaat nog iets beter af als je snel kunt rekenen en of een bepaalde (voorbeurs/nabeurs) koers reëel is.

Screenshot_20240731_195924_DEGIRO.jpg

Beheerder
Beheerdersteam

Bericht door Beheerder »

Nog een tip met turbo's en die voor mij vaak goed uitpakt is het snel tevreden zijn met een trade. Een ca. +6% op een paar uur is ook prima. Streef niet perse een +50% of meer na.

Screenshot_20240802_220934_DEGIRO.jpg

Beheerder
Beheerdersteam

Bericht door Beheerder »

Niet eerder dat ik een turbo op de Nikkei kocht maar met deze ochtend even -15%(!) kon ik het niet laten. Een index die -15% daalt is aan het doorschieten in paniek. Niet dat het de komende tijd niet lager kan maar van een all-time high naar een year-low in enkele weken is extreem.

ISIN: DE000SD0D562 en bij +25% wil ik er denk ik wel vanaf ;)
Nikkei turbo long.png

Beheerder
Beheerdersteam

Bericht door Beheerder »

Op €5,81 zojuist verkocht, toch incl. transactiekosten net geen +24,4% op een paar uur :up:

Plaats reactie
HTML Button Generator