✅ Word lid van het beste beursforum van de Benelux!
Minder advertenties (geen advertenties bij genoeg activiteit), abonneren op favoriete onderwerpen, toegang tot de chatbox, vragen stellen en kennis delen.
Waarom het beste beursforum van de Benelux? Naast de uitgebreide functies staan wij ook voor inhoudelijke en fatsoenlijke omgang met elkaar.
Binnen 1 minuut kunt u zich aanmelden.
Beleggen in Waterstof
- joni
- Forumveteraan
- Berichten: 2610
- Lid geworden op: 06 jan 2022 17:06
- Heeft bedankt: 663 maal
- Is bedankt: 1972 maal
Beleggen in Waterstof
Waterstof aandelen hadden allemaal groene, week en maand cijfers.
Heropstanding?
Enkele maand cijfers:
Bloom Energy +49%
FuellCell Energy +43%
Nel Asa +27%
ITM Power +19%
Ceres Power +18%
Powercell Sweden +18%
Plug Power +16%
Ballard +14%
SFC +11%
Proton +7%
Everfuel +4%
Mcphy Energy +1%
Heropstanding?
Enkele maand cijfers:
Bloom Energy +49%
FuellCell Energy +43%
Nel Asa +27%
ITM Power +19%
Ceres Power +18%
Powercell Sweden +18%
Plug Power +16%
Ballard +14%
SFC +11%
Proton +7%
Everfuel +4%
Mcphy Energy +1%
- TAIPEI.TW
- Beginnende poster
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 09 jan 2022 12:31
- Heeft bedankt: 72 maal
- Is bedankt: 45 maal
Re: Beleggen in Waterstof
Eén van de aandelen in mijn port. is het Noorse Nel.Het bedrijf is nog in opbouw , dus de eerste paar jaar moet men er nog niet veel van verwachten en zeker geen dividend. Maar de toekomst ziet er gunstig uit voor dit bedrijf. Ik geloof er sterk in.
https://live.euronext.com/en/product/eq ... 81235-XOSL
Nel ASA: Fourth quarter 2021 financial results
16 FEB 2022 07:00 CET
Oslo, 16 February 2022) Nel ASA (Nel) reported all time high revenues of NOK
248.1 million in the fourth quarter of 2021, up from NOK 229.1 million in the
same quarter of 2020 and an EBITDA of negative NOK -167.7 million (Q4 2020:
-96.2) following the global scale-up strategy to maintain the leadership
position in a market set to grow rapidly. The company had an order intake of NOK
418 million in the period ending the quarter with a record order backlog. The
addressable project pipeline doubled during the fourth quarter of 2021,
providing a strong long-term outlook.
"The fourth quarter concluded a year characterised by our massive scale-up to
maintain our leadership position in a market set to grow rapidly
https://live.euronext.com/en/product/eq ... se-8848255
https://live.euronext.com/en/product/eq ... 81235-XOSL
Nel ASA: Fourth quarter 2021 financial results
16 FEB 2022 07:00 CET
Oslo, 16 February 2022) Nel ASA (Nel) reported all time high revenues of NOK
248.1 million in the fourth quarter of 2021, up from NOK 229.1 million in the
same quarter of 2020 and an EBITDA of negative NOK -167.7 million (Q4 2020:
-96.2) following the global scale-up strategy to maintain the leadership
position in a market set to grow rapidly. The company had an order intake of NOK
418 million in the period ending the quarter with a record order backlog. The
addressable project pipeline doubled during the fourth quarter of 2021,
providing a strong long-term outlook.
"The fourth quarter concluded a year characterised by our massive scale-up to
maintain our leadership position in a market set to grow rapidly
https://live.euronext.com/en/product/eq ... se-8848255
- joni
- Forumveteraan
- Berichten: 2610
- Lid geworden op: 06 jan 2022 17:06
- Heeft bedankt: 663 maal
- Is bedankt: 1972 maal
Re: Beleggen in Waterstof
EU:
Het conflict in Oekraïne wordt elke dag erger. Maar elke crisis heeft ook potentiële winnaars. Waterstofaandelen zoals Nel, ITM Power en PowerCell zijn momenteel ook erg populair bij beleggers. De energiebron zou immers nog belangrijker kunnen worden als de afhankelijkheid van Russische olie en gas zou afnemen.
Volgens vicevoorzitter Frans Timmermans van de Europese Commissie mag de serieuze confrontatie tussen de EU en Rusland niet leiden tot compromissen in het klimaatbeleid van de EU.
"Ik denk dat het een historische fout zou zijn om uit deze veiligheidsuitdaging te concluderen dat de Green Deal en Fit for 55 nu kunnen worden opgeschort", zei Timmermans, verwijzend naar de EU-klimaatbeschermingspakketten tijdens een hoorzitting van de milieucommissie in het Europees Parlement op maandag.
Op het gebied van windenergie, zonne-energie, waterstof en bio-methaan moet je meer doen, zegt Timmermans. Zolang de EU nog fossiele brandstoffen nodig heeft, moeten de energiebronnen eerst worden gediversifieerd, bijvoorbeeld via contracten met derde landen over fossiele energie.
Volgens Timmermans komt de Europese Commissie dinsdag met concrete voorstellen in haar pakket aan maatregelen.
Op maandag profiteerden de aandelen van het vooruitzicht van een meer dynamische transformatie naar de wereld van groene energie. De aandelen van de elektrolysespecialisten ITM Power en Nel stegen op hun respectievelijke huizenruil met respectievelijk 11,6 en 7,5 procent. PowerCell-aandelen zijn 5,6 procent gestegen.
Het conflict in Oekraïne wordt elke dag erger. Maar elke crisis heeft ook potentiële winnaars. Waterstofaandelen zoals Nel, ITM Power en PowerCell zijn momenteel ook erg populair bij beleggers. De energiebron zou immers nog belangrijker kunnen worden als de afhankelijkheid van Russische olie en gas zou afnemen.
Volgens vicevoorzitter Frans Timmermans van de Europese Commissie mag de serieuze confrontatie tussen de EU en Rusland niet leiden tot compromissen in het klimaatbeleid van de EU.
"Ik denk dat het een historische fout zou zijn om uit deze veiligheidsuitdaging te concluderen dat de Green Deal en Fit for 55 nu kunnen worden opgeschort", zei Timmermans, verwijzend naar de EU-klimaatbeschermingspakketten tijdens een hoorzitting van de milieucommissie in het Europees Parlement op maandag.
Op het gebied van windenergie, zonne-energie, waterstof en bio-methaan moet je meer doen, zegt Timmermans. Zolang de EU nog fossiele brandstoffen nodig heeft, moeten de energiebronnen eerst worden gediversifieerd, bijvoorbeeld via contracten met derde landen over fossiele energie.
Volgens Timmermans komt de Europese Commissie dinsdag met concrete voorstellen in haar pakket aan maatregelen.
Op maandag profiteerden de aandelen van het vooruitzicht van een meer dynamische transformatie naar de wereld van groene energie. De aandelen van de elektrolysespecialisten ITM Power en Nel stegen op hun respectievelijke huizenruil met respectievelijk 11,6 en 7,5 procent. PowerCell-aandelen zijn 5,6 procent gestegen.
- joni
- Forumveteraan
- Berichten: 2610
- Lid geworden op: 06 jan 2022 17:06
- Heeft bedankt: 663 maal
- Is bedankt: 1972 maal
Re: Beleggen in Waterstof
Waterstofspecialist Nel Asa is sinds het begin van de oorlog in Oekraïne met 50 procent toegenomen. Nu verhoogt de Europese marktleider zijn productiecapaciteiten.
Sinds er wereldwijd zorgen zijn ontstaan over een olietekort, is het aandeel Nel fors in prijs gestegen. Aangespoord door deze ontwikkeling heeft Nel Asa de productiecapaciteit nu drastisch verhoogd.
"Onze gloednieuwe en volledig geautomatiseerde productiefaciliteit voor elektrolysers op Herøya produceert al in drie ploegen. We vestigen elke week nieuwe productierecords en zullen een locatie selectieproces starten voor extra productiecapaciteit in Europa", zegt Jon André Løkk, CEO van Nel Als een. Volgens hun eigen verklaringen heeft de elektrolyser fabriek op Herøya een capaciteit om de markt een vermogen van 500 MW te leveren en heeft ze zelfs de mogelijkheid dit uit te breiden tot 2 gigawatt.
Het is het antwoord op de plannen van de Europese Unie om tegen 2030 onafhankelijk te worden van de invoer van energie uit Rusland. Groene waterstof wordt steeds belangrijker om knelpunten in de gas- en olievoorziening op te vangen. Met de toename van de productiecapaciteit wil Nel Asa een strategische partner worden voor de politiek. Want groene waterstof is een sleutelfactor in de omschakeling naar duurzame energie. Met het nieuwe systeem kan het bedrijf bijna wekelijks een nieuw productierecord melden.
Op de beurs is het aandeel al dagen een van de winnaars en onderscheidt het zich duidelijk in de huidige marktomgeving. Woensdagmiddag steeg het aandeel opnieuw met 4,7 procent. Dit tempo kon echter niet worden volgehouden en de prijs gaf de winst in de middag weer terug.
Eén ding is duidelijk: als het bedrijf de politiek wint als partner, zal het groeipotentieel blijven toenemen. Omdat landen als Duitsland nog steeds afhankelijk zijn van de Russische energievoorziening, kan het vergroten van de waterstofproductiecapaciteit in eigen beheer het risico op afhankelijkheid minimaliseren.
Beleggers hebben de afgelopen dagen behoorlijke winsten kunnen maken door sterke prijssprongen. Het is de vraag of het parcours vuurwerk zal standhouden. Nel Asa wil zich presenteren als een partner voor de Europese Unie met nieuwe capaciteiten en blijven groeien.
Noorwegen is geen lidstaat van de Europese Unie (EU). Het is echter verbonden met de Unie door zijn lidmaatschap van de Europese Economische Ruimte (EER), ondertekend in 1992 en opgericht in 1994.
Noorwegen betaald daarom ook een ruime bijdragen aan de EU en is een belangrijke partner voor de EU, vooral in het Green Deal project
Sinds er wereldwijd zorgen zijn ontstaan over een olietekort, is het aandeel Nel fors in prijs gestegen. Aangespoord door deze ontwikkeling heeft Nel Asa de productiecapaciteit nu drastisch verhoogd.
"Onze gloednieuwe en volledig geautomatiseerde productiefaciliteit voor elektrolysers op Herøya produceert al in drie ploegen. We vestigen elke week nieuwe productierecords en zullen een locatie selectieproces starten voor extra productiecapaciteit in Europa", zegt Jon André Løkk, CEO van Nel Als een. Volgens hun eigen verklaringen heeft de elektrolyser fabriek op Herøya een capaciteit om de markt een vermogen van 500 MW te leveren en heeft ze zelfs de mogelijkheid dit uit te breiden tot 2 gigawatt.
Het is het antwoord op de plannen van de Europese Unie om tegen 2030 onafhankelijk te worden van de invoer van energie uit Rusland. Groene waterstof wordt steeds belangrijker om knelpunten in de gas- en olievoorziening op te vangen. Met de toename van de productiecapaciteit wil Nel Asa een strategische partner worden voor de politiek. Want groene waterstof is een sleutelfactor in de omschakeling naar duurzame energie. Met het nieuwe systeem kan het bedrijf bijna wekelijks een nieuw productierecord melden.
Op de beurs is het aandeel al dagen een van de winnaars en onderscheidt het zich duidelijk in de huidige marktomgeving. Woensdagmiddag steeg het aandeel opnieuw met 4,7 procent. Dit tempo kon echter niet worden volgehouden en de prijs gaf de winst in de middag weer terug.
Eén ding is duidelijk: als het bedrijf de politiek wint als partner, zal het groeipotentieel blijven toenemen. Omdat landen als Duitsland nog steeds afhankelijk zijn van de Russische energievoorziening, kan het vergroten van de waterstofproductiecapaciteit in eigen beheer het risico op afhankelijkheid minimaliseren.
Beleggers hebben de afgelopen dagen behoorlijke winsten kunnen maken door sterke prijssprongen. Het is de vraag of het parcours vuurwerk zal standhouden. Nel Asa wil zich presenteren als een partner voor de Europese Unie met nieuwe capaciteiten en blijven groeien.
Noorwegen is geen lidstaat van de Europese Unie (EU). Het is echter verbonden met de Unie door zijn lidmaatschap van de Europese Economische Ruimte (EER), ondertekend in 1992 en opgericht in 1994.
Noorwegen betaald daarom ook een ruime bijdragen aan de EU en is een belangrijke partner voor de EU, vooral in het Green Deal project
-
- Vooral een lezer
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 17 mar 2022 10:09
- Heeft bedankt: 6 maal
- Is bedankt: 5 maal
Re: Beleggen in Waterstof
opwaartse trend van Nel ASA-aandelen zet door. Na een korte koerscorrectie kon de Noorse elektrolyserfabrikant zijn prijsstijging voortzetten. In de afgelopen vier weken is het aandeel Nel ASA bijna 60 procent in waarde gestegen. Het aandeel is nog ver verwijderd van het hoogste punt ooit van januari 2021. Maar de richting is goed. Hoe realistisch is een nieuwe high?
Een onverwachte rally
Op korte termijn is een nieuwe all-time high nogal onrealistisch. Beleggers dienen er rekening mee te houden dat de recente koersstijging van het aandeel Nel ASA ( dagelijkse rating ) vooral gedreven wordt door sentiment en weinig te maken heeft met de commerciële realiteit van het waterstofbedrijf.
Tegen de achtergrond van de sancties tegen Rusland en de ontkoppeling van de Russische olie en gas op middellange termijn, heeft de waterstofsector in het algemeen een boom doorgemaakt. Investeerders hebben nu grote, en zeker gerechtvaardigde, hoop dat de weg naar een functionerende waterstofindustrie in Europa en de VS nu aanzienlijk korter zal zijn.
Een onverwachte rally
Op korte termijn is een nieuwe all-time high nogal onrealistisch. Beleggers dienen er rekening mee te houden dat de recente koersstijging van het aandeel Nel ASA ( dagelijkse rating ) vooral gedreven wordt door sentiment en weinig te maken heeft met de commerciële realiteit van het waterstofbedrijf.
Tegen de achtergrond van de sancties tegen Rusland en de ontkoppeling van de Russische olie en gas op middellange termijn, heeft de waterstofsector in het algemeen een boom doorgemaakt. Investeerders hebben nu grote, en zeker gerechtvaardigde, hoop dat de weg naar een functionerende waterstofindustrie in Europa en de VS nu aanzienlijk korter zal zijn.
-
- Vooral een lezer
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 17 mar 2022 10:09
- Heeft bedankt: 6 maal
- Is bedankt: 5 maal
Re: Beleggen in Waterstof
Nel ASA: Nel to supply an alkaline electrolyser system for Solar Foods
(Oslo, 16 March 2022) Nel Hydrogen Electrolyser AS, a subsidiary of Nel ASA (Nel, OSE:NEL), has received an order for an alkaline electrolyser system to provide green hydrogen for producing food from CO2 and electricity.
The new Solar Foods production facility, called Factory 01, is under construction in Vantaa, Finland. The company estimates that the commercial Solein® production will begin in the first half of 2023 and Factory 01 will serve as Solar Foods' platform for scaling up production. Solein is produced using a bioprocess where microbes are fed with gases (carbon dioxide, hydrogen and oxygen) and small amounts of nutrients.
“This project shows again the growing opportunities for green hydrogen solution. We are very pleased to be working with Solar Foods”, said Henning Langås, Sales Director for Nel Hydrogen Electrolyser AS.
“We are excited to proceed in the construction of Factory 01 on schedule. Nel is supplying technology for a core process steps. We cannot wait to ramp-up the facility in 2023”, said Ville-Veikko Vaaranmaa, Project Director for Solar Foods.
The purchase orders have a value of approximately EUR 2 million, and delivery of the equipment is expected to be late-2022 / early-2023.
(Oslo, 16 March 2022) Nel Hydrogen Electrolyser AS, a subsidiary of Nel ASA (Nel, OSE:NEL), has received an order for an alkaline electrolyser system to provide green hydrogen for producing food from CO2 and electricity.
The new Solar Foods production facility, called Factory 01, is under construction in Vantaa, Finland. The company estimates that the commercial Solein® production will begin in the first half of 2023 and Factory 01 will serve as Solar Foods' platform for scaling up production. Solein is produced using a bioprocess where microbes are fed with gases (carbon dioxide, hydrogen and oxygen) and small amounts of nutrients.
“This project shows again the growing opportunities for green hydrogen solution. We are very pleased to be working with Solar Foods”, said Henning Langås, Sales Director for Nel Hydrogen Electrolyser AS.
“We are excited to proceed in the construction of Factory 01 on schedule. Nel is supplying technology for a core process steps. We cannot wait to ramp-up the facility in 2023”, said Ville-Veikko Vaaranmaa, Project Director for Solar Foods.
The purchase orders have a value of approximately EUR 2 million, and delivery of the equipment is expected to be late-2022 / early-2023.
-
- Forumveteraan
- Berichten: 1069
- Lid geworden op: 25 feb 2022 20:13
- Heeft bedankt: 224 maal
- Is bedankt: 652 maal
Re: Beleggen in Waterstof
'Waterstof voor personenauto’s slaat helemaal nergens op'
Door Coen Grutters op 17 maart 2022 08:30
'Waterstof voor personenauto’s slaat helemaal nergens op'
"Waterstof voor personenauto’s is absoluut een gelopen race. Het wordt niks en het werd ook nooit wat", stelt autojournalist Werner Budding in een interview met IEX. Hoogleraar autotechniek Maarten Steinbuch, met wie ook gesproken werd, gaat daar volledig in mee: "Waterstof voor personenauto’s slaat helemaal nergens op."
"Om waterstof te maken heb je drie keer zoveel elektriciteit nodig als dat je uiteindelijk tankt. De businesscase is gewoon niet goed", stelt Steinbuch, die als hoogleraar verbonden is aan de Technische Universiteit Eindhoven. Hij verdiept zich als wetenschapper onder andere in automotive engineering en legt daarbij de focus op duurzaam rijden.
Omdat het geproduceerd moet worden, is waterstof dus geen energiebron. Men moet het meer zien als energie-opslag zoals een batterij dat ook is. Om die reden is de zware industrie volgens Steinbuch wel gebaat bij waterstof. Hiermee kan worden voldaan aan de seizoensgebonden vraag naar energie van bijvoorbeeld hoogovens en kunstmestfabrieken.
Kunstmatige kerosine
Batterijen zijn overigens niet overal de oplossing voor. "Voor intercontinentaal vliegverkeer zijn batterijen ongeschikt, maar ook waterstof is daarbij niet de oplossing, want dat is te volumineus."
Voor deze sector zijn zogeheten solar fuels de oplossing. Op duurzame wijze wordt waterstof geproduceerd en CO2 uit de lucht gehaald om samen kerosine te maken waar vliegtuigen op kunnen vliegen. "Voor containerscheepvaart en langeafstandsvluchten is dit de oplossing. Voor wegtransport is een batterij-elektrische aandrijving de oplossing."
Sceptisch
Werner Budding, autojournalist en medeoprichter van het platform e-drivers.com, heeft al ruim dertien jaar ervaring als presentator van diverse autoprogramma’s. Hij is nog wat sceptisch over de elektrische aandrijving in de transportsector. "Het is vooralsnog niet ideaal. Vrachtauto’s moeten volgepropt worden met accu’s voor een beetje actieradius, het probleem is dat die accu’s enorm zwaar zijn", vertelt hij.
"Het economisch model bij vrachtverkeer is zoveel mogelijk lading meenemen, maar dat wordt door die zware accu’s dus beperkt", gaat Budding verder. "Dan is de vrachtauto dus duur, komt-ie niet heel ver en kan je niet veel meenemen. Dat is dus nog niet echt een goed verdienmodel." Regelgeving en doorontwikkeling van de batterijen zouden in de toekomst een oplossing kunnen bieden voor dit probleem.
Beleggen in waterstof
Net als Budding is niet iedereen zo stellig als Steinbuch over de toekomst van waterstof. Zo investeert Shell niet alleen grote sommen geld in batterij-elektrisch rijden, maar ook in waterstoftechnologie. De energiegigant heeft waterstofopslagtanks geplaatst in het zonnige Californië en het vaak minder zonnige Verenigd Koninkrijk. Daarnaast heeft Shell bij drie Nederlandse tankstations een waterstofvulpunt én gaat het een groene waterstof-fabriek bouwen in Rotterdam.
"Verschillende bedrijven uit de energie- en transportsector hebben waterstofgerelateerde projecten lopen, maar die wegen in verhouding tot de rest van de bedrijfsactiviteiten onvoldoende zwaar door om van een 'pure play' investering te spreken", schreef grondstoffenspecialist Koen Lauwers recent in zijn column 'Beleggen in waterstof'.
Het volledige interview met Steinbuch en Budding leest u hier. Daarin geven zij onder andere aan in welke automerken zij de meeste toekomst zien.
Door Coen Grutters op 17 maart 2022 08:30
'Waterstof voor personenauto’s slaat helemaal nergens op'
"Waterstof voor personenauto’s is absoluut een gelopen race. Het wordt niks en het werd ook nooit wat", stelt autojournalist Werner Budding in een interview met IEX. Hoogleraar autotechniek Maarten Steinbuch, met wie ook gesproken werd, gaat daar volledig in mee: "Waterstof voor personenauto’s slaat helemaal nergens op."
"Om waterstof te maken heb je drie keer zoveel elektriciteit nodig als dat je uiteindelijk tankt. De businesscase is gewoon niet goed", stelt Steinbuch, die als hoogleraar verbonden is aan de Technische Universiteit Eindhoven. Hij verdiept zich als wetenschapper onder andere in automotive engineering en legt daarbij de focus op duurzaam rijden.
Omdat het geproduceerd moet worden, is waterstof dus geen energiebron. Men moet het meer zien als energie-opslag zoals een batterij dat ook is. Om die reden is de zware industrie volgens Steinbuch wel gebaat bij waterstof. Hiermee kan worden voldaan aan de seizoensgebonden vraag naar energie van bijvoorbeeld hoogovens en kunstmestfabrieken.
Kunstmatige kerosine
Batterijen zijn overigens niet overal de oplossing voor. "Voor intercontinentaal vliegverkeer zijn batterijen ongeschikt, maar ook waterstof is daarbij niet de oplossing, want dat is te volumineus."
Voor deze sector zijn zogeheten solar fuels de oplossing. Op duurzame wijze wordt waterstof geproduceerd en CO2 uit de lucht gehaald om samen kerosine te maken waar vliegtuigen op kunnen vliegen. "Voor containerscheepvaart en langeafstandsvluchten is dit de oplossing. Voor wegtransport is een batterij-elektrische aandrijving de oplossing."
Sceptisch
Werner Budding, autojournalist en medeoprichter van het platform e-drivers.com, heeft al ruim dertien jaar ervaring als presentator van diverse autoprogramma’s. Hij is nog wat sceptisch over de elektrische aandrijving in de transportsector. "Het is vooralsnog niet ideaal. Vrachtauto’s moeten volgepropt worden met accu’s voor een beetje actieradius, het probleem is dat die accu’s enorm zwaar zijn", vertelt hij.
"Het economisch model bij vrachtverkeer is zoveel mogelijk lading meenemen, maar dat wordt door die zware accu’s dus beperkt", gaat Budding verder. "Dan is de vrachtauto dus duur, komt-ie niet heel ver en kan je niet veel meenemen. Dat is dus nog niet echt een goed verdienmodel." Regelgeving en doorontwikkeling van de batterijen zouden in de toekomst een oplossing kunnen bieden voor dit probleem.
Beleggen in waterstof
Net als Budding is niet iedereen zo stellig als Steinbuch over de toekomst van waterstof. Zo investeert Shell niet alleen grote sommen geld in batterij-elektrisch rijden, maar ook in waterstoftechnologie. De energiegigant heeft waterstofopslagtanks geplaatst in het zonnige Californië en het vaak minder zonnige Verenigd Koninkrijk. Daarnaast heeft Shell bij drie Nederlandse tankstations een waterstofvulpunt én gaat het een groene waterstof-fabriek bouwen in Rotterdam.
"Verschillende bedrijven uit de energie- en transportsector hebben waterstofgerelateerde projecten lopen, maar die wegen in verhouding tot de rest van de bedrijfsactiviteiten onvoldoende zwaar door om van een 'pure play' investering te spreken", schreef grondstoffenspecialist Koen Lauwers recent in zijn column 'Beleggen in waterstof'.
Het volledige interview met Steinbuch en Budding leest u hier. Daarin geven zij onder andere aan in welke automerken zij de meeste toekomst zien.
- joni
- Forumveteraan
- Berichten: 2610
- Lid geworden op: 06 jan 2022 17:06
- Heeft bedankt: 663 maal
- Is bedankt: 1972 maal
Re: Beleggen in Waterstof
Nel ASA: Ontvangt inkooporder voor verschillende H2Station-modules in Frankrijk
21-03-2022 | 11:32 uur EDT
(Oslo,21 maart 2022) Nel Hydrogen Fueling, een dochteronderneming vanNel ASA(Nel, OSE: NEL) heeft een inkooporder ontvangen van HysetCo voor verschillende H2Station TM -modules voor gebruik in lichte elektrische voertuigen met brandstofcellen in Parijs, Frankrijk.
"We zijn verheugd aan te kondigen dat we door HysetCo zijn gekozen als leverancier van apparatuur voor waterstoftankstations en kijken ernaar uit om de inspanningen van HysetCo bij de ontwikkeling van de waterstofmobiliteitsinfrastructuur inFrankrijk", zegtMartin Pfandl, Sales and Business Development Director EMEA bij Nel Hydrogen Fueling.
HysetCo is een pionier op het gebied van waterstofmobiliteit die zich toelegt op de ontwikkeling van een netwerk van waterstoftankstations, dat eigenaar is van 's werelds grootste vloot waterstoftaxi's, ingezet in de Parijs regio.
De installatie van de H2Station TM - modules in het toekomstige HysetCo-station van Le Bourget wordt gedeeltelijk gefinancierd met de steun van het publiek-private partnerschap van FCH JU (Fuel Cells and Hydrogen Joint Undertaking) en zal naar verwachting in 2022 operationeel zijn.
21-03-2022 | 11:32 uur EDT
(Oslo,21 maart 2022) Nel Hydrogen Fueling, een dochteronderneming vanNel ASA(Nel, OSE: NEL) heeft een inkooporder ontvangen van HysetCo voor verschillende H2Station TM -modules voor gebruik in lichte elektrische voertuigen met brandstofcellen in Parijs, Frankrijk.
"We zijn verheugd aan te kondigen dat we door HysetCo zijn gekozen als leverancier van apparatuur voor waterstoftankstations en kijken ernaar uit om de inspanningen van HysetCo bij de ontwikkeling van de waterstofmobiliteitsinfrastructuur inFrankrijk", zegtMartin Pfandl, Sales and Business Development Director EMEA bij Nel Hydrogen Fueling.
HysetCo is een pionier op het gebied van waterstofmobiliteit die zich toelegt op de ontwikkeling van een netwerk van waterstoftankstations, dat eigenaar is van 's werelds grootste vloot waterstoftaxi's, ingezet in de Parijs regio.
De installatie van de H2Station TM - modules in het toekomstige HysetCo-station van Le Bourget wordt gedeeltelijk gefinancierd met de steun van het publiek-private partnerschap van FCH JU (Fuel Cells and Hydrogen Joint Undertaking) en zal naar verwachting in 2022 operationeel zijn.
-
- Vooral een lezer
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 17 mar 2022 10:09
- Heeft bedankt: 6 maal
- Is bedankt: 5 maal
Re: Beleggen in Waterstof
Nel Asa maakte woensdagavond laat bekend dat het bedrijf een onderhandse plaatsing heeft gedaan. De citaten zijn massaal naar beneden gegaan. De taak is nu om de maatregel te evalueren en te classificeren.
Bestaande aandeelhouders en dus eigenaren waren misschien niet meteen blij met de maatregel. De reactie op de beurzen was in ieder geval duidelijk. Het daalde met meer dan -5,7%. Het aandeel bevindt zich nog steeds in een formele opwaartse trend, maar de tegenslag is enorm.
De feiten: Het bedrijf meldde dat het ongeveer $ 172 miljoen aan bruto-opbrengsten had opgehaald uit de onderhandse plaatsing. De netto-opbrengst zal worden gebruikt voor verdere investeringen in "productiecapaciteit, organisatiegroei gerelateerd aan orderintake en biedingsactiviteiten, en voor algemene bedrijfsdoeleinden."
Het bedrijf legt naar eigen zeggen uit dat het nieuwe investeringen moet doen om inkomende orders te verwerken en zelf aanbestedingen te organiseren. Als dit tot nu toe echter een knelpunt is geweest, zou dit tot op heden een kwestie van efficiëntie doen rijzen.
Daarnaast legde Nel Asa uit dat het in "geavanceerde zakelijke besprekingen" was met twee klanten. Het zou telkens gaan om een order met een volume van zo'n 3 miljoen euro. Er is echter geen garantie dat er een akkoord wordt bereikt. Dat leest althans in de ogen van sommige kijkers als fluiten in het bos. Voltooide bestellingen en inkomende bestellingen zouden alleen moeten worden gerapporteerd.
De beurzen laten de koers van het aandeel op ruim 1,58 euro en daarmee net boven de 200-dagengrens. Dit komt overeen met een formele technische uptrend.
Bestaande aandeelhouders en dus eigenaren waren misschien niet meteen blij met de maatregel. De reactie op de beurzen was in ieder geval duidelijk. Het daalde met meer dan -5,7%. Het aandeel bevindt zich nog steeds in een formele opwaartse trend, maar de tegenslag is enorm.
De feiten: Het bedrijf meldde dat het ongeveer $ 172 miljoen aan bruto-opbrengsten had opgehaald uit de onderhandse plaatsing. De netto-opbrengst zal worden gebruikt voor verdere investeringen in "productiecapaciteit, organisatiegroei gerelateerd aan orderintake en biedingsactiviteiten, en voor algemene bedrijfsdoeleinden."
Het bedrijf legt naar eigen zeggen uit dat het nieuwe investeringen moet doen om inkomende orders te verwerken en zelf aanbestedingen te organiseren. Als dit tot nu toe echter een knelpunt is geweest, zou dit tot op heden een kwestie van efficiëntie doen rijzen.
Daarnaast legde Nel Asa uit dat het in "geavanceerde zakelijke besprekingen" was met twee klanten. Het zou telkens gaan om een order met een volume van zo'n 3 miljoen euro. Er is echter geen garantie dat er een akkoord wordt bereikt. Dat leest althans in de ogen van sommige kijkers als fluiten in het bos. Voltooide bestellingen en inkomende bestellingen zouden alleen moeten worden gerapporteerd.
De beurzen laten de koers van het aandeel op ruim 1,58 euro en daarmee net boven de 200-dagengrens. Dit komt overeen met een formele technische uptrend.
-
-
Laatste reacties
-
-
- Ga naar laatste bericht AppLovin Corporation (APP)
- Ga naar laatste bericht Galapagos (GLPG)
- Ga naar laatste bericht BenevolentAI (BAI)
- Ga naar laatste bericht GIMV (GIMB)
- Ga naar laatste bericht Vragen en ervaringen over Saxo Bank / Binck
- Ga naar laatste bericht Politiek (België)
- Ga naar laatste bericht Elon Musk
- Ga naar laatste bericht Beleggen in de wapenindustrie
- Ga naar laatste bericht Meerwaardebelasting / solidariteitsbijdrage op ...
- Ga naar laatste bericht Applied Materials (AMAT)