Word lid van het beste beursforum van de Benelux!

Minder advertenties (geen advertenties bij genoeg activiteit), abonneren op favoriete onderwerpen, toegang tot de chatbox, vragen stellen en kennis delen.

Waarom het beste beursforum van de Benelux? Naast de uitgebreide functies staan wij ook voor inhoudelijke en fatsoenlijke omgang met elkaar.

Binnen 1 minuut kunt u zich aanmelden.

Beleggen in uranium

Valuta wisselkoersen, euro dollar wisselkoers, euro pond wisselkoers, goudprijs, goudmarkt, goud kopen, zilverprijs, zilver kopen, forex, etc.
MDK
Forumveteraan
Forumveteraan
Heeft bedankt: 180 maal
Is bedankt: 350 maal

Re: Beleggen in uranium

Bericht door MDK »

@Fafi Fournic bedankt voor uw berichten hier, wat mij betreft één van de personen met regelmatig zinvolle info op dit onderwerp.

Ik denk dat er een mooie tijd aan zit te komen voor uraniumaandelen maar veel weten niet hoe ze er in kunnen beleggen en blijven er daarom van weg.

Zelf beleggen is niet eenvoudig,
deze aandachtspunten helpen

lees meer op Beursforum.be

Fafi Fournic
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Heeft bedankt: 202 maal
Is bedankt: 120 maal

Bericht door Fafi Fournic »

Mag ik U bedanken voor de mooie woorden aan mijn adres?? wel ja zelfs Jhon quakes heeft het nu over die lage U. prijs eigenlijk met een bericht erbij die een enorme stijging zou moeten kunnen veroorzaken.
Ik weet ook niet hoe het komt, en de aandelen van de U-miners gaan ook stilaan achteruit.Ja ik krijg ook de indruk dat er veel zijn die niet weten hoe de dingen aan te pakkeno of de berichten die altijd positief zijn voor U. niet naar waarde weten in te schatten. Je moet bijv. weten dat UEC nu echt Uranium naar boven haalt maar de beleggers schijnen dat niet zo te snappen.
Fafi Fournic
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Ik hoor nu stilaan ook meer en meer analisten die het hebben over Trump en dan meer bepaald over zijn tarieven die hij wil aanrekenen aan alle landen, ook de buren en vrienden gelijk canada bijv. hij heeft het dan over minimum een 8 a 10% tarieven en dat zou dan een laag tarief zijn. Mexico hetzelfde verhaal. U mag er zeker van zijn dat ook die zullen reageren en een soort handelsoorlog ontketenen. Ik heb het dan nog niet gehad over de EU bijv. die bedreigd worden met nog veel hogere %.
Met daarbij dan het op pakken van zeer vele mensen in de US die niet beschikken over de nodige papieren word het allemaal zo erg onder trump?? de markten zijn in elk geval zeer onzeker.
piejer
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Heeft bedankt: 14 maal
Is bedankt: 118 maal

Bericht door piejer »

Is Yellow Cake een goede optie om te beleggen in Uranium? Ik zie dat dat nog al eens aangeraden wordt.

Ritchie
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Heeft bedankt: 271 maal
Is bedankt: 247 maal

Bericht door Ritchie »

piejer schreef: 01 jan 2025 17:21 Is Yellow Cake een goede optie om te beleggen in Uranium? Ik zie dat dat nog al eens aangeraden wordt.
Is 1 van de 3 favorieten voor 2025 van beursanalist Stefan Willems

Ik weet niet of het al gepost is geweest,maar hij zegt het volgende over Yellow Cake

Yellow Cake (-18%)
De uraniumprijs zit sinds begin dit jaar in het slop en dat heeft Yellow Cake onder druk gezet. Het bedrijf, dat investeert in fysiek uranium, kon nog niet profiteren van al het positief nieuws dat dit jaar bekendgemaakt werd en dat de vraag naar kernenergie wereldwijd zal doen toenemen. Met name in Azië en Europa groeit de interesse in kernenergie als onderdeel van een CO2-neutrale energiemix.

De koers van Yellow Cake weerspiegelt dit vertrouwen voorlopig nog niet: het aandeel verloor dit jaar wat terrein nadat het het jaar ervoor al met meer dan 50% steeg. Uranium blijft een volatiele grondstof, maar dit jaar maakte spelers als Microsoft, Meta en Alphabet al bekend dat ze hun AI-expansie zullen financieren met kernenergie. Voor beleggers met een lange horizon lijkt Yellow Cake een strategische zet in de nucleaire renaissance.
Fafi Fournic
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Ik heb Yellow Cake PLC in mijn port er zijn verschillende noteringen(geen idee hoe dat juist zit) maar ik heb die die nu 6,25$ noteert > het bedrijf doet handel in Uranium en is dus geen miner, koopt en verkoopt het dus aan derden.
Fafi Fournic
Regelmatige poster
Regelmatige poster

heb een bericht ontvangen van cameco. Ze hebben nieuws over een samenwerking van drie bedrijven Cameco- Kazatomprom en JV Inkai deze laatste heeft ook produktie van Uranium Uranium maar nu komt dit bericht dus binnen.

Productieopschorting bij JV Inkai
Saskatoon, Saskatchewan, Canada, 2 januari 2025

Cameco (TSX: CCO; NYSE: CCJ) werd door onze partner, National Atomic Company Kazatomprom JSC (Kazatomprom), en Joint Venture Inkai LLP (JV Inkai), geïnformeerd dat JV Inkai met ingang van 1 januari 2025 de productieactiviteit heeft opgeschort.

Dit is het bericht in het kort, overtuigd dat ook Jhon quakes het erover zal hebben.

Kazatomprom heeft 60% van Inkai en cameco heeft de laatste 40%.

Ritchie
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Heeft bedankt: 271 maal
Is bedankt: 247 maal

Bericht door Ritchie »

Fafi Fournic schreef: 02 jan 2025 18:36 heb een bericht ontvangen van cameco. Ze hebben nieuws over een samenwerking van drie bedrijven Cameco- Kazatomprom en JV Inkai deze laatste heeft ook produktie van Uranium Uranium maar nu komt dit bericht dus binnen.

Productieopschorting bij JV Inkai
Saskatoon, Saskatchewan, Canada, 2 januari 2025

Cameco (TSX: CCO; NYSE: CCJ) werd door onze partner, National Atomic Company Kazatomprom JSC (Kazatomprom), en Joint Venture Inkai LLP (JV Inkai), geïnformeerd dat JV Inkai met ingang van 1 januari 2025 de productieactiviteit heeft opgeschort.

Dit is het bericht in het kort, overtuigd dat ook Jhon quakes het erover zal hebben.

Kazatomprom heeft 60% van Inkai en cameco heeft de laatste 40%.
IMG-20250102-WA0005.jpg
U kunt zich hier registreren en daarna de bijlage zien.
azeno
Verkenner
Verkenner
Heeft bedankt: 14 maal
Is bedankt: 25 maal

Bericht door azeno »

Cameco en Kazatomprom schorten Inkai-activiteiten op vanwege vertragingen in regelgeving, waardoor uraniumprijzen stijgen
Ga naar de auteurspagina van Colin Hay
Door

Colin Hooi
-
6 januari 2025
Cameco Kazatomprom schort Inkai-activiteiten uraniummijn Kazachstan op

De wereldwijde uraniumprijs verbeterde nadat de gigantische Inkai joint venture-activiteiten in Kazachstan werden opgeschort vanwege vertraging bij het ontvangen van belangrijke overheidsgoedkeuringen.

Het Canadese Cameco (40%) bevestigde de stopzetting van de productieactiviteit bij de JV-operatie nadat het door partner Kazatomprom (60%) was geïnformeerd dat de JV voor in-situ-herstel geen uitstel had gekregen voor het indienen van de projectdocumentatie vanwege een vertraagde indiening bij het ministerie van Energie van Kazachstan.

Cameco zei dat de verlenging naar verwachting vóór het einde van 2024 zou worden verleend.

Verlenging niet ontvangen zoals verwacht
“Kazatomprom heeft ons laten weten dat de verlenging niet zoals verwacht is ontvangen vanwege de vertraagde indiening van de benodigde documentatie bij het Ministerie van Energie.

Als meerderheidsaandeelhouder en controlerende partner van de joint venture gaf Kazatomprom op 30 december 2024 JV Inkai de opdracht om te plannen voor een stopzetting van de activiteiten per 1 januari 2025, om mogelijke schending van de Kazachse wetgeving te voorkomen", aldus Cameco.

“Op basis van de informatie die we van JV Inkai en Kazatomprom hadden ontvangen, was er een proces gaande om de update van de projectdocumentatie aan te pakken en werd een positieve uitkomst verwacht. Rapporten die Cameco pas op 26 december 2024 ontving, maakten geen melding van een productiestop als risico in verband met dit proces.”

"We zijn teleurgesteld en verrast door deze onverwachte opschorting en we zullen om verdere verduidelijking vragen over hoe dit is gebeurd, evenals de mogelijke productie- en financiële gevolgen voor 2025 en 2026 (inclusief toekomstige dividenden), en wat Cameco kan doen om Kazatomprom en JV Inkai te helpen de mijnbouwactiviteiten opnieuw op te starten."

Voorbereiding op het indienen van documentatie
Kazatomprom heeft gemeld dat de JV naar verwachting binnen enkele weken de vereiste documentatie zal indienen bij het Ministerie van Energie van de Republiek Kazachstan en dat de situatie kort daarna zou moeten zijn opgelost.

“Onder de huidige omstandigheden verwacht het bedrijf geen significante impact op de productieplannen van Kazatomprom voor 2025.”

“Zoals altijd blijft Kazatomprom zich volledig inzetten om de contractuele verplichtingen jegens alle bestaande klanten na te komen en beschikt het over voldoende voorraden om de leveringen gedurende 2025 comfortabel te beheren.”

Productiecijfers licht gedaald
Inkai schat de reserves op 104,7 miljoen pond uranium.

De productie op 100% basis voor het meest recente kwartaal bedroeg 2,0 miljoen pond en 5,5 miljoen pond voor de eerste 9 maanden van dit jaar, vergeleken met 2,0 miljoen pond en 6,3 miljoen pond in dezelfde periodes vorig jaar.

De totale verpakte productie van Inkai van 2009 tot 30 september 2024, exclusief de Sat2 Area-testmijnbouw, bedraagt ​​95,7 miljoen pond.

In 2022 leverde Kazachstan 43% van de wereldwijde uraniumvoorraad. Een eventuele productievermindering daar heeft aanzienlijke gevolgen voor de wereldwijde voorraad.
Fafi Fournic
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Aks ik het goed heb is de Uranium prijs gestegen tot 74,9$ tot nu toe
Plaats reactie
HTML Button Generator