Word lid van het beste beursforum van de Benelux!

Minder advertenties met een account (geen advertenties bij genoeg activiteit), abonneren op favoriete onderwerpen om op de hoogte te blijven van laatste berichten, toegang tot de chatbox en net als vele andere beleggers vragen stellen en kennis delen.

Waarom het beste beursforum van de Benelux? Naast de uitgebreide functies staan wij ook voor inhoudelijke en fatsoenlijke omgang met elkaar.

Binnen 1 minuut kunt u zich aanmelden.

L'Oréal - OR - FR0000120321

Informatie en analyses over uw favoriete aandeel zoals: Total, TUI, Lufthansa, Bayer, Volkswagen, Nokia, BASF, AXA, Porsche, Deutsche Bank en BP
Gebruikersavatar
Beheerder
Beheerdersteam
Berichten: 6427
Lid geworden op: 04 nov 2021 11:40
Heeft bedankt: 2018 maal
Is bedankt: 3833 maal

L'Oréal - OR - FR0000120321

Bericht door Beheerder »

Beschrijving

L'Oréal SA produceert en verkoopt via haar dochterondernemingen cosmetische producten voor vrouwen en mannen over de hele wereld. Het bedrijf opereert via vier divisies: Consumer Products, L'oréal Luxe, Professional Products en Active Cosmetics. Het biedt shampoos, haarverzorgingsproducten, douchegels, huidverzorgingsproducten, reinigingsmiddelen, haarkleurmiddelen, deodorants, zonnebrandproducten, make-up, parfums, enz. Het bedrijf biedt zijn producten aan onder de merken L'Oréal Paris, Garnier, Maybelline New York , NYX Professional Makeup, Stylenanda, Essie, Dark & ​​Lovely, Mixa, Magic Mask, Niley, Lancôme, Yves Saint Laurent, Armani, Kiehl's Since 1851, Halena Rubinstein, Biotherm, Shu Uemura, IT Cosmetics, Ralph Lauren Fragrance, Urban Decay, Mugler, Valentino, Viktor&Rolf, Azzaro, Prada, Cacharel, Maison Margela Fragrance, Diesel, Yue Sai, Atelier Colonge, Carita, De merken Takami, L'Oréal Professionnel Paris, Kérastase, Redken, Matrix, Pureology, Pulp Riot, La Roche-Posay, Vichy, CeraVe, SkinCeuticals, Decléor en Skinbetter Science. Het verkoopt zijn producten via distributiekanalen, zoals kapsalons, lokale winkels, e-commerce, reiswinkels, massamarkten, warenhuizen, parfumerieën, apotheken, drogisterijen, medi-spa's en merkwinkels. L'Oréal SA werd opgericht in 1909 en heeft zijn hoofdkantoor in Clichy, Frankrijk. en merkdetailhandel. L'Oréal SA werd opgericht in 1909 en heeft zijn hoofdkantoor in Clichy, Frankrijk. en merkdetailhandel. L'Oréal SA werd opgericht in 1909 en heeft zijn hoofdkantoor in Clichy, Frankrijk.

Bron: Yahoo Finance




Gebruikersavatar
nobody
Forumveteraan
Forumveteraan
Berichten: 14560
Lid geworden op: 09 mar 2022 13:32
Heeft bedankt: 1990 maal
Is bedankt: 2852 maal

L'Oréal S.A. - OR.PA - Isin FR0000120321

Bericht door nobody »

L'Oréal S.A., through its subsidiaries, manufactures and sells cosmetic products for women and men worldwide.

The company operates through four divisions: Consumer Products, L'oréal Luxe, Professional Products, and Active Cosmetics. It offers shampoos, hair care products, shower gels, skincare products, cleansers, hair colorants, deodorants, sun care products, make-up, perfumes, etc.

The company provides its products under the L'Oréal Paris, Garnier, Maybelline New York, NYX Professional Makeup, Stylenanda, Essie, Dark & Lovely, Mixa, Magic Mask, Niley, Lancôme, Yves Saint Laurent, Armani, Kiehl's Since 1851, Halena Rubinstein, Biotherm, Shu Uemura, IT Cosmetics, Ralph Lauren Fragrance, Urban Decay, Mugler, Valentino, Viktor&Rolf, Azzaro, Prada, Cacharel, Maison Margela Fragrance, Diesel, Yue Sai, Atelier Colonge, Carita, Takami, L'Oréal Professionnel Paris, Kérastase, Redken, Matrix, Pureology, Pulp Riot, La Roche-Posay, Vichy, CeraVe, SkinCeuticals, Decléor, and Skinbetter Science brands.

It sells its products through distribution channels, such as hair salons, local stores, e-commerce, travel retail, mass market retail, department store perfumeries, pharmacies, drug stores, medi-spas, and branded retail. L'Oréal S.A. was founded in 1909 and is headquartered in Clichy, France.

https://www.loreal.com
Gebruikersavatar
nobody
Forumveteraan
Forumveteraan
Berichten: 14560
Lid geworden op: 09 mar 2022 13:32
Heeft bedankt: 1990 maal
Is bedankt: 2852 maal

Re: L'Oréal S.A. - OR.PA - Isin FR0000120321

Bericht door nobody »

L’Oreal to Buy Aesop for $2.53 Billion

Bloomberg Television

French skincare giant L’Oreal SA has agreed to buy the luxury cosmetics brand Aesop for more than $2.5 billion.

Manuel Baigorri reports on Bloomberg Television.

Gebruikersavatar
Expat
Forumveteraan
Forumveteraan
Berichten: 1217
Lid geworden op: 08 jun 2022 15:24
Heeft bedankt: 183 maal
Is bedankt: 544 maal

Re: L'Oréal - OR - FR0000120321

Bericht door Expat »

L'Oreal neemt luxecosmeticamerk Aesop over voor 2,53 miljard dollar

L'Oreal neemt het luxecosmeticamerk Aesop over voor 2,53 miljard dollar. De transactie zal naar verwachting in het derde kwartaal worden afgerond.




Gebruikersavatar
nobody
Forumveteraan
Forumveteraan
Berichten: 14560
Lid geworden op: 09 mar 2022 13:32
Heeft bedankt: 1990 maal
Is bedankt: 2852 maal

Re: L'Oréal - OR - FR0000120321

Bericht door nobody »

L'Oreal shares fall after Asian sales disappoint

Reuters

L'Oreal shares fell after the French cosmetics company missed sales expectations, hurt by a disappointing performance in Asia at the end of the year.


JeroenVD
Forumveteraan
Forumveteraan
Berichten: 1060
Lid geworden op: 25 feb 2022 20:13
Heeft bedankt: 223 maal
Is bedankt: 641 maal

Re: L'Oréal - OR - FR0000120321

Bericht door JeroenVD »

Gebruikersavatar
Shadow
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 448
Lid geworden op: 02 mar 2024 06:53
Heeft bedankt: 345 maal
Is bedankt: 613 maal

Re: L'Oréal - OR - FR0000120321

Bericht door Shadow »

L'Oréal: dokter, hoe erg is het?

18 juli 2024 om 22:07 uur

MarketScreener.com Door Emilie Servoz

Welke van de tien grootste Franse waarden presteert het slechtst op de beurs in 2024? Eén antwoord: L'Oréal. Dat aandeel is met 11 % gedaald. Het door Nicolas Hieronimus geleide bedrijf slaagt er niet meer in de groeipercentages te behalen die het concern in het verleden sterk maakten, waardoor de royale waardering (32 keer de verwachte winst dit jaar) moeilijker te rechtvaardigen valt.
Een analyse.

Afbeelding

Het aandeel L'Oréal is sinds het begin van het jaar met 11 % gedaald en staat weer op de grens van 400 EUR. Deze terugval volgt op een succesvol jaar, waarin het aandeel met 35 % steeg en een historisch hoogtepunt van 461,85 EUR bereikte. In 2022 leed het bedrijf al een verlies van 20 % van zijn waarde. Daarentegen kende het aandeel in de tien voorgaande jaren alleen maar jaarlijkse stijgingen (zelfs zonder dividenden), zoals blijkt uit de onderstaande tabel:

Afbeelding

Minder dynamische omzetgroei

Gezien deze hoge standaarden zijn beleggers teleurgesteld. En terecht, want het aandeel werd al verhandeld tegen 400 EUR in augustus 2021, drie jaar geleden. De afname van de marktinteresse voor L'Oréal viel samen met een vertraging van de omzetgroei. De onderstaande grafiek illustreert de jaarlijkse groei van de activiteiten over de afgelopen 12 kwartalen.

Afbeelding

Deze situatie werd bevestigd door de CEO van L'Oréal tijdens een evenement georganiseerd door J.P. Morgan eind juni. Nicolas Hieronimus gaf aan dat het bedrijf zijn groeivooruitzichten voor de cosmetica-markt naar beneden heeft bijgesteld. De groei van de sector zal dit jaar waarschijnlijk tussen de 4,5 en 5 % liggen, vooral door de situatie in China.

Afbeelding

Het aandeel is recentelijk duidelijk gedaald

"De wereldwijde schoonheidsmarkt vertraagt na drie jaren van sterke groei. De buitengewone prijsstijgingen nemen af, de massamarkten/dermatologische markten in de VS vertragen en China blijft zwak, waarbij het uitblijven van versnelling in de tweede helft van het jaar heeft geleid tot de recente neerwaartse bijstelling van de marktgroei door L'Oréal," legt het sectoranalyseteam van Jefferies uit, dat denkt dat het probleem niet beperkt zal blijven tot de korte termijn. "Als de marktgroei vertraagt tot het langetermijngemiddelde van 4 tot 4,5 %, zien wij een risico voor de groeivooruitzichten van het consensus en de waardering, vooral dan voor L'Oréal, de marktleider," waarschuwt het onderzoekskantoor. Naast de algemene trend op deze grote markten worden de marktleiders geconfronteerd met kleine, ambitieuze nieuwkomers die marktaandeel afsnoepen.

Voorzichtigheid is dus geboden, vooral als de Chinese markt blijft stagneren door het restrictieve westerse handelsbeleid.
Never underestimate stupidity of man




Gebruikersavatar
Shadow
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 448
Lid geworden op: 02 mar 2024 06:53
Heeft bedankt: 345 maal
Is bedankt: 613 maal

Re: L'Oréal - OR - FR0000120321

Bericht door Shadow »

Goed of slecht nieuws?

Omzet L'Oreal stijgt in 2Q met 5,3%, langzamer dan verwacht

De Franse cosmeticagigant L'Oreal rapporteerde een omzetstijging van 5,3% in het tweede kwartaal, wat lager was dan verwacht en beleggers, die zich al zorgen maakten over het uitblijven van een opleving op de belangrijke Chinese markt, waarschijnlijk nog meer zal verontrusten.

Het in Parijs gevestigde bedrijf, dat eigenaar is van de merken Maybelline en Lancome, zei dinsdag dat de omzet in het kwartaal 10,88 miljard euro ($11,75 miljard) bedroeg, een stijging van 5,3% op vergelijkbare basis ten opzichte van een jaar eerder, maar minder dan de 5,9% groei volgens een door Visible Alpha samengestelde consensus.

Het bedrijf rapporteerde een negatieve groei in de regio Noord-Azië, getroffen door een zwak consumentenvertrouwen in China en vergeleken met de sterke stijging van de vraag in dezelfde periode een jaar geleden.

Bron: Reuters



L'Oreal verslaat verwachtingen

In de eerste zes maanden boekte L'Oreal een 7,5 procent hogere omzet op jaarbasis van 22,12 miljard euro, waar analisten volgens FactSet rekenden op een omzet van 22,03 miljard dollar.

L'Oreal sprak van een positief momentum in alle divisies. In de regio's Europa en opkomende markten boekte het bedrijf een dubbelcijferige omzetgroei, wat de omzetdaling in China goedmaakte.

De operationele winst verbeterde op jaarbasis met 8 procent naar 4,6 miljard euro, waar door de markt werd uitgegaan van 4,57 miljard euro.

Bron: https://www.beursduivel.be/Nieuws/80117 ... ingen.aspx





Continued Strong Growth and Market Outperformance
Further Operating Margin Improvement


Sales: 22.12 billion euros, +7.3% like-for-like, +7.5% reported.
Continued outperformance of the global beauty market.
Positive momentum in all Divisions, led by Dermatological Beauty and Consumer Products. Sequential acceleration of L’Oréal Luxe in the last two quarters.
Double-digit growth in Europe and Emerging Markets. Rhythm in North America maintained throughout the first half.
Growth driven by a combination of value and volume.
Progress balanced between offline and online.
Operating margin at 20.8%, up 10 basis points.
Net profit increased by +8.8% to 3.65 billion euros.
Moody’s once again awarded L’Oréal 74 points out of 100 in its ESG Assessment, well above the sector average.

Commenting on these figures, Nicolas Hieronimus, CEO of L'Oréal, said:

“In the first half, we delivered strong growth of +7.3%, well-balanced between value and volume and strengthened our global leadership in a beauty market that remains dynamic.

Our continued strong momentum in emerging markets, Europe and North America allowed us to more than offset the depressed beauty market in mainland China and the unfavourable comparative in Travel Retail. In this context, I am particularly pleased to see the acceleration of L’Oréal Luxe, the dynamism of Consumer Products and the continued share gains of Dermatological Beauty and Professional Products.

The combination of our powerful R&I and unique marketing creativity allowed us to offer consumers groundbreaking innovations. The consistent increase of our A&P spend to support these innovations and our 37 international brands allowed us to, once again, outpace the global beauty market.

In an environment that continues to be marked by economic and geopolitical tensions, we remain optimistic about the outlook for the beauty market and confident that our innovation power and the robustness of our multi-polar model will allow us to keep outperforming it and to achieve another year of growth in sales and profit.”


The Board of Directors has decided, under the authorisation approved by the Annual General Meeting of 23 April 2024, to set up a share buyback programme during the second half of 2024 amounting to a maximum of 500 million euros and with a maximum number of shares to be acquired of 2 million. The shares thus repurchased are intended to be cancelled.

Bron: https://www.loreal-finance.com/eng/news ... ults#_ftn2
Never underestimate stupidity of man
Gebruikersavatar
Shadow
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 448
Lid geworden op: 02 mar 2024 06:53
Heeft bedankt: 345 maal
Is bedankt: 613 maal

Re: L'Oréal - OR - FR0000120321

Bericht door Shadow »

Uiteindelijk is L’Oréal het waard
01 augustus 2024 om 23:45 uur

MarketScreener.com Door Yassine Laabi


De Franse cosmeticagigant L’Oréal heeft gisteravond opmerkelijke resultaten bekendgemaakt na het eerste semester. Alle indicatoren wijzen op een gestage groei, vooral in Europa, zijn belangrijkste markt, evenals in Latijns-Amerika en opkomende markten. In deze regio's boekte het bedrijf significante dubbelcijferige groei, wat het waargenomen vertraging in China compenseerde.

Deze solide prestaties werden goed ontvangen door de markt, waardoor het aandeel met meer dan 2 % steeg in dagelijkse prestaties. Een des te warmere ontvangst omdat analisten een onaangename verrassing vreesden na een reeks voorzichtige verklaringen in de sector.

Resultaten die geruststellen

L’Oréal noteert een omzet van 22,12 miljard euro in het eerste semester, een stijging van 7,5 % op jaarbasis, in lijn met de verwachtingen van analisten. De winstgevendheid volgt deze positieve trend, met een stijging van het bedrijfsresultaat (ebit) van 8 %, wat resulteert in een operationele marge van 20,8 %. De nettowinst steeg met 8,8 % tot 3,65 miljard euro.

Deze prestaties zijn deels te danken aan een winnende strategie voor zijn consumentenproducten (38 % van de omzet). Het bedrijf wist in te spelen op de vraag door een combinatie van democratisering en premiumisering van zijn merken, wat deze divisie een groei van 9 % opleverde. Daarnaast profiteerde de groep van zijn prijszettingsmacht, waarbij het de kostenstijgingen handig doorberekende aan zijn klanten.

De luxedivisie (34 % van de omzet) noteerde een stijging van 4 %, ondersteund door een sterke vraag naar zijn parfums en make-upproducten van prestigieuze merken (Yves Saint Laurent, Valentino, Maison Margiela en Prada), waarbij de recente producten goed werden ontvangen. De verkoopdynamiek was bijzonder sterk in Europa, zijn grootste markt (33 % van de omzet), evenals in Noord-Amerika (26 % van de omzet) en opkomende markten (8,5 % van de omzet), wat de terugval in China compenseerde.

In China presteerde de dermatologische producten (17 % van de omzet), ontworpen voor de gevoelige huid, echter bijzonder goed. De groep noteerde een prestatie van 16,4 % en een dubbelcijferige groei op al zijn markten, ondanks de economische vertraging. Dit succes is het resultaat van voortdurende inspanningen in R&D en het succes van merken als CeraVe en La Roche-Posay.

De divisie “Professionele producten” (11 % van de omzet), gericht op kapsalons en andere professionele instellingen, noteerde een groei van 5 % op jaarbasis dankzij de uitbreiding van zijn haarverzorgingsportfolio.

Vooruitzichten en verwachtingen

Om zijn momentum voort te zetten, overweegt L’Oréal nieuwe producten met hogere toegevoegde waarde te lanceren, waaronder: een gezichtsverzorgingsapparaat “Renergie Nano-Surfacer”, een huiddiagnose-instrument “Derma-Reader”, een haargezondheidsanalyse-apparaat “My Hair Reader” en een AI-gestuurde persoonlijke schoonheidsassistent “Beauty Genius”. Bovendien is het van plan zijn aandeelhouders verder te belonen door in de tweede helft van het jaar voor 500 miljoen euro aan aandelen terug te kopen, naast zijn uitkeringspercentage dat rond de 60 % ligt.

Met deze hernieuwde ambitie en in afwachting van een gunstiger economisch klimaat, met name in China waar het groeipotentieel aanzienlijk is, lijkt een beursherstel nabij. Zijn unieke bedrijfsmodel gericht op diversificatie en innovatie in een zeer concurrerende markt heeft zich al bewezen, waardoor het een wereldwijd marktaandeel van 20 % in cosmetica heeft verworven. Bovendien rechtvaardigen zijn groeitraject dat de markt overtreft, gecombineerd met een kasstroomgeneratie van 17 % - uitstekend gezien de omvang van zijn portfolio - en een lage schuldenlast, zijn positie en hoge waardering. Dit blijkt uit zijn EV/EBITDA-multiple van 20x, het hoogste in zijn sector.
Never underestimate stupidity of man
Gebruikersavatar
Shadow
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 448
Lid geworden op: 02 mar 2024 06:53
Heeft bedankt: 345 maal
Is bedankt: 613 maal

Re: L'Oréal - OR - FR0000120321

Bericht door Shadow »

Screenshot 2024-08-08 124439.png

Conclusie

De resultaten van L'Oréal kwamen lichtjes onder de verwachtingen uit maar al bij al waren de cijfers erg degelijk gezien de moeilijke economische context. De aanhoudende zwakte in de Chinese markt bleef het grootste pijnpunt. Daarnaast hadden sommige beleggers op nog betere groeicijfers gerekend voor de divisie "Dermatological Beauty". L’Oréal is en blijft desondanks een topbedrijf aanwezig in een interessante groeiende niche. Het bedrijf lijkt stelselmatig marktaandeel in te pikken van de concurrentie. Het aandeel mag dan ook behouden blijven.

Screenshot 2024-08-08 124518.png


Resultaten eerste helft 2024

L'Oréal zag de omzet met 7,5% toenemen tot € 22,1 miljard.
De nettowinst steeg met 8,8% tot € 3,7 miljard.

Postieve punten

L'Oréal boekte een organische groei van 7,3%, in gelijke mate te danken aan prijsverhogingen als volumestijgingen.
Divisies :
Bij Professional Products werd een organische groei opgetekend van 5,7% tot € 2,4 miljard. De groei was breed gedragen (zelfs in China groeide deze divisie), mede dankzij de lancering van nieuwe producten.
Bij Consumer Products bedroeg de organische groei 8,9% tot € 8,3 miljard. Het management stelt dat het bedrijf profiteert van de premiumisatie-strategie (de producten luxuezer maken en duurder verkopen).
De Luxedivisie boekte een organische groei van 2,3% tot € 7,6 miljard.
Dermatological Beauty (voordien Active Cosmetics) legde alweer een uitstekende prestatie voor met een stevige organische groei van 16,4% tot € 3,8 miljard, dankzij het succes van de huidverzorgingsproducten (en de lancering van nieuwe producten).
Geografisch :
In Europa werd een opvallend sterke organische groei opgetekend van 11,1%.
In Noord Amerika was er een groei van 7,8%.
In Noord Azië (incl. China) daalde de omzet met 1,7%.
In de rest van Azië en Afrika steeg de omzet met 15,2%.
In Latijns Amerika steeg de omzet met 14,2%.
L'Oréal wil zijn globale marktaandeel, momenteel ca 13%, in de komende jaren doen toenemen. Vooral in Azië is er nog potentieel om verder te groeien. Ook in de afgelopen jaren won L'Oréal volgens het management marktaandeel.
De e-commerce is met circa één vierde van de omzet relatief belangrijk geworden.
Het dividend over het boekjaar 2023 werd met 10% verhoogd tot € 6,60 per aandeel.
Het management blijft optimistisch voor de prestaties in 2024, en verwacht naast het verder inpalmen van marktaandeel, een verdere groei van omzet en winst. De algemene marktgroei zal in 2024 evenwel lager uitkomen dan in 2023.

Negatieve punten

De resultaten van L'Oréal kwamen lichtjes onder de verwachtingen uit. Het tweede kwartaal was ook zwakker dan het eerste kwartaal.
Azië was andermaal de zwakste regio. Het Chinese consumentenvertrouwen blijft op een zeer laag pitje en de omgeving blijft "uitdagend".
Beleggers hadden op nog betere groeicijfers gerekend voor de divisie "Dermatological Beauty".
Het management liet eerder weten dat de consumentenvoorkeur iets opschuift naar goedkopere producten. Wat zich uit in een iets vertragende groei in de luxedivisie en wat minder kappersbezoeken (professional products).
In Amerika werd in 2022 een rechtszaak tegen L'Oréal gestart omdat bepaalde producten, gebruikt om haar te ontkrullen, giftige chemicaliën zouden bevatten en tot kanker zouden kunnen leiden. Het is op dit ogenblik nog niet mogelijk om de gegrondheid van deze zaak en de eventuele impact in te schatten.

Bron: https://www.dierickxleys.be/nl/studies/loreal
U kunt zich hier registreren en daarna de bijlage zien.
Never underestimate stupidity of man
Plaats reactie

HTML Button Generator