✅ Word lid van het beste beursforum van de Benelux!
Minder advertenties (geen advertenties bij genoeg activiteit), abonneren op favoriete onderwerpen, toegang tot de chatbox, vragen stellen en kennis delen.
Waarom het beste beursforum van de Benelux? Naast de uitgebreide functies staan wij ook voor inhoudelijke en fatsoenlijke omgang met elkaar.
Binnen 1 minuut kunt u zich aanmelden.
Fusie Credit Suisse - UBS 30% roerende voorheffing
Fusie Credit Suisse - UBS 30% roerende voorheffing
Hallo,
Op het ogenblik van de fusie van Credit Suisse en UBS in maart dit jaar, had ik aandelen van CS.
BNP Paribas heeft de ruil van aandelen uitgevoerd, maar heft 30% roerende voorheffing op mijn volledige kapitaal en niet enkel op de meerwaarde. Volgens fiscaal Belgisch standpunt is de 30% rv verschuldigd, de fiscus bekijkt de aandelenruil als dividend. Ik heb het wetboek als eens nagelezen, ik kan echter geen artikel vinden dat in mijn voordeel is. Ik vond wel een uitspraak van een rechtbank in Bergen, waarbij de rechter van oordeel is dat de roerende voorheffing bij zo'n fusie enkel op meerwaarde betaald dient te worden.
Zijn er hier forumgebruikers die hetzelfde voor hebben? Of waarbij de hun broker de roerende voorheffing niet aangerekend heeft?
Groeten,
Markus
Op het ogenblik van de fusie van Credit Suisse en UBS in maart dit jaar, had ik aandelen van CS.
BNP Paribas heeft de ruil van aandelen uitgevoerd, maar heft 30% roerende voorheffing op mijn volledige kapitaal en niet enkel op de meerwaarde. Volgens fiscaal Belgisch standpunt is de 30% rv verschuldigd, de fiscus bekijkt de aandelenruil als dividend. Ik heb het wetboek als eens nagelezen, ik kan echter geen artikel vinden dat in mijn voordeel is. Ik vond wel een uitspraak van een rechtbank in Bergen, waarbij de rechter van oordeel is dat de roerende voorheffing bij zo'n fusie enkel op meerwaarde betaald dient te worden.
Zijn er hier forumgebruikers die hetzelfde voor hebben? Of waarbij de hun broker de roerende voorheffing niet aangerekend heeft?
Groeten,
Markus
-
-
Laatste reacties
-
-
- Ga naar laatste bericht Cofinimmo (COFB)
- Ga naar laatste bericht Tessenderlo Group (TESB)
- Ga naar laatste bericht Beleggen in pennystocks (risicovol)
- Ga naar laatste bericht Envipco (ENVI)
- Ga naar laatste bericht Nationale Bank van België (BNB)
- Ga naar laatste bericht Biotalys (BTLS)
- Ga naar laatste bericht Galapagos (GLPG)
- Ga naar laatste bericht Worldline (WLN)
- Ga naar laatste bericht Solvay (SOLB)
- Ga naar laatste bericht UCB (UCB)